رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیش از ۹۵ درصد از پروژه نسخه نویسی آنلاین در کشور اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین بیگلرخانی، با اشاره به رشد و گسترش فناوری در دهه اخیر در حوزه های مختلف سلامت در دنیا، افزود: فناوری در دهه گذشته رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است و در برخی از کشورهای توسعه یافته بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی هوشمند شده اند.

وی ادامه داد: استفاده از بستر فناوری و هوشمند سازی مراکز درمانی باعث ایجاد آرامش و تسهیل در روند خدمت رسانی به مردم می شود و باید در این مسیر گام های محکمی برداریم و حوزه سلامت را به سمت هوشمند سازی و استفاده از فناوری حرکت دهیم.

بیگلرخانی با اشاره به اجرای پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی آنلاین در گام اول هوشمند سازی حوزه سلامت، افزود: بیش از ۹۵ درصد از پروژه نسخه نویسی آنلاین و پرونده الکترونیک سلامت اجرا شده است و می توان گفت اولین گام در هوشمندسازی حوزه بهداشت و درمان در کشور برداشته شده است.

وی تصریح کرد: مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در نظر دارد به سمت یکپارچه سازی سامانه های مختلف بیمارستانی و مانیتورینگ بیماران در همه مراکز بهداشتی و درمانی کشور حرکت کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان