سلاجقه : سیل کاملاً قابل مدیریت است

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۲:۱۷ چاپ کد خبر: 176132
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیل کاملاً قابل مدیریت است و نباید در مدیریت آن از مسیرهای هزینه بر اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره پیش بینی هواشناسی از وقوع سیل، گفت: از لحاظ آماری قابل پیش بینی است، اما در حد اندک. شرایط تغییر اقلیمی وضعیتی را ایجاد کرده که پیش بینی سازمان هواشناسی و دستگاه های دیگر خیلی نمی تواند دقیق باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط تغییر اقلیمی، باید منتظر این موارد باشیم، اظهار کرد: آنچه که مهم است مدیریت کردن این موارد است و اینکه آیا قابل مدیریت کردن است یا نه. بارها گفتیم که کاملاً قابل مدیریت کردن است و آنچه در زمینه مدیریت جامع حوزه آبخیز گفته ایم به عنوان یک نقشه راهبردی برای کشور و همه دستگاه ها موردنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: کشور ما از لحاظ ذاتی وضعیتی دارد که اگر دوسال سیل نیامد، خشکسالی نبود و زلزله نیامد باید انگشت به دهان باشیم. این ذات سرزمین ماست و باید آن را با همین مقتضیات مدیریت کنیم.

سلاجقه گفت: متأسفانه برخی اوقات دنبال کارهای هزینه بر می رویم که بیشتر به چشم بیاید، اما از کارهایی که هارمونی طبیعت را حفظ می کند و خیلی راحت می تواند جریان های رام نشده را آرام کند، را پی گیری نمی کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان