رشت- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه احیای این فریضه الهی از رسالت های اصلی ستاد است، گفت: اولویت امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سجاد سرافراز شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر موجب تقویت پایه های جمهوریت می شود، اظهار کرد: اگر جایی حاکمیت معروفی انجام داد او را تشویق و اگر مرتکب منکری شد مقابل آن می ایستیم تا جلوی انحرافات گرفته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه این فریضه الهی امری عقلانی است که پیشینه آن به تاریخ بشریت برمی گردد، بیان داشت: اولین آمر به معروف خداوند است که امر به عدل و احسان و بخشش می کند و پیامبران الهی نیز تماماً تحولات بزرگ را از طریق این فریضه انجام دادند و کلیدواژه قیام امام حسین (ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای کارهای بزرگ نیز کاربردی بوده و قیام اباعبدالله و انقلاب اسلامی نمونه ای از این امر است، عنوان کرد: انقلاب ما برگرفته از قیام عاشورا است و امام خمینی با همین فریضه الهی مقابل ستمگر زمانه خود ایستادند و مبارزه کردند.

سرافراز با بیان اینکه دشمن جنگ روانی شدیدی را علیه کشور آغاز کرده و تمام وقایع را وارونه جلوه می دهد، افزود: جهاد تبیین یعنی تلاش کنیم زحماتی که به واسطه انقلاب کشیده شده تحریف نشوند و جهاد تبیین و امر به معروف باید منجر به افزایش علم و آگاهی مردم شود تا نقشه های دشمن در جامعه اثرگذار نباشد.

وی تصریح کرد: ستاد موظف است از امر به معروف و نهی از منکر کردن مردم در جامعه صیانت کند اما اولویت ما اجرای این فریضه برای مسئولان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه وظیفه این ستاد فرهنگ سازی برای احیای این فریضه الهی است، گفت: استفاده از نخبگان جامعه به وسیله راه اندازی گروه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با هدف فرهنگ سازی برای اجرای این فریضه در همه حوزه ها انجام گرفته است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان