دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت پاسداشت بر پایی مجالس عزاداری محرم گفت: تولیدی زیارت عاشورا و مجالس عاشورایی این است که باید خود را مهیای یک اتفاق بزرگ یعنی تحقق عدالت در جامعه بشری و فساد ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی صبح امروز در مراسم در صحن حرم حضرت فاطمه اخری(س)، با اشاره به اینکه مسئله خونخواهی و انتقام در طول تاریخ نسبت به ظلم و جریان باطل و کفر انجام شده است، اظهار کرد: همانطور که به خونخواهی امام حسین(ع) اشاره شده، محبت و مودت نسبت به سیدالشهدا(ع) نیز برای سعادت انسان واجب است. 

وی با اشاره به اینکه دشمنان دین، می خواهند خدا از زندگی بشر حذف شود، گفت: خدا اگر در حیات بشر حضور نداشته باشد، زندگی بی معنا می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با طرح این سوال که اگر دین و پیامبران نبودند، فتوای عقل نسبت به ظلم در جامعه چه بود، افزود: عقل نظری نسبت به ظلم، فتوای به قبح و زشتی می کند؛ عقول بشر، عدل را نیکو و  ظلم را قبیح می دانند.

رمضانی با تأکید بر ضرورت حضور عملی در میدان و مقابله با ظلم بیان کرد: فطرت آدمیان هم حکم می کند که در مقابل ظلم بایستیم ولی دین در این زمینه می گوید که هرگونه مقابله باید برای رضای خدا باشد.

وی با بیان اینکه ظلم اگر در جامعه رها باشد، بشریت هیچ وقت رنگ سعادت را نمی بینند، تصریح کرد: عقلای عالم در مقابل جنایاتی مثل قتل، تجاوز و دزدی مجازات مختلفی را در نظر گرفته اند چون اگر تجاوزگری و دزدی در جامعه رها باشد، امنیت از بین می رود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بعضی ها مثل داعش که مدعی دین هستند، کودکان را از بدو تولد با واژه کشتن تعلیم می دهند، اظهار کرد: در همه جای دنیا برای کسانی که جنایت کرده و در مسیر باطل هستند، دادگاه و احکامی مشخص شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه جلوی ظلم را گرفتن یک امر عقلی است، گفت: نظام سلطه دنبال این است که ظلم را رواج داده و بشریت را به بردگی بگیرد ولی مکتب عاشورا ما را برای مقابله با این رویکرد، تربیت می کند.

وی با بیان اینکه کسی که مسئولیتی بر عهده دارد، باید مورد پرسش و بازخواست قرار گیرد، افزود: کسی حق ندارد پول ملت را به عنوان حقوق بگیرد ولی مردم را معطل کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر کس، کار خود را به طور کامل انجام دهد، مملکت آباد می شود، بیان کرد: کسی که کار مردم را به تأخیر می اندازد، مجرم است و باید پاسخگو باشد. 

رمضانی با بیان اینکه دین اسلام تاکید دارد که هرگونه جهاد و مقابله با ظلم باید تنها برای رضای خدا باشد، تصریح کرد: هر کار برای خدا، زندگی را معنا می دهد؛ همانطور که نماز و ایمان برای خداست، جنگ و خونخواهی نیز باید برای خدا باشد.

وی با بیان اینکه مجالس حسینی انسان را فسادستیز، عدالت خواه و عدالت محور تربیت می کند، گفت: تولیدی زیارت عاشورا و مجالس عاشورایی این است که باید خود را مهیای یک اتفاق بزرگ یعنی تحقق عدالت در جامعه بشری و فساد ستیزی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه انسان باید به تکلیف خود نسبت به امام عصر(عج) یعنی خودسازی، دگرسازی و زمینه سازی توجه کند، بیان کرد: ما باید در مجالس حسینی، «اهل» شویم؛ هر چه به اهل بیت(ع) نزدیک تر شویم، «اهلیت» ما بیشتر می شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان