کمیسیون آموزش مجلس برای یک بار هم که شده وعده طولانی مدت تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی آموزش وپرورش به ویژه معلمان غیرانتفاعی را به سرانجام برساند و با تزریق نیروهای مدارس غیرانتفاعی به عنوان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محدثه فردی در یادداشتی نوشت، با انتشار رتبه های کنکور و نتایج زحمات دوازده ساله دانش آموزان، گلایه ها همچون هرساله زیاد است که چرا هرساله اکثر رتبه های برتر کنکور را دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی کسب می کنند و این سیستم سرمایه داری آموزشی بلای جان آینده سازان این مرزوبوم شده است.

این گلایه، گلایه به حقی است اما سال هاست در حد گلایه باقی مانده است و به جای اندیشیدن چاره ای خردمندانه، صرفاً به باد انتقاد گرفتن را ترجیح می دهند و مدعیان مطالبه گری صرفاً به پیشنهاد بستن مدارس بسنده می کنند.

در ظاهر همه این گمانه زنی ها و به باد انتقاد گرفتن ها، دلسوزی برای سرمایه های انسانی این کشور است اما یک جای کار می لنگد و آن این است که اینان فکر می کنند صرف پرداخت پول در مدارس غیرانتفاعی به مثابه واکسن به دانش آموزان عمل می کند یعنی همین که در مدارس غیردولتی ثبت نام می کنند انگار «یک شبه ره صدساله را می روند» و این مدارس از یک انسان بی هوش، زکریای رازی تحویل جامعه می دهد!

پرواضح است که دو دوتای این مسئله را چهار تا نمی بینند، فقط می دانند که یک جای کار اشکال دارد اما هرچه ضرب و تقسیم می کنند جواب منطقی نمی یابند و صرفاً با بیان تکراری و هرساله صورت مسئله همچنان این پرونده را رهاشده می گذارند.

دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی پرورش یافته معلمانی هستند که در مدارس غیرانتفاعی حتی از حقوق اولیه معلمی برخوردار نیستند چه برسد به فوق العاده ها و رتبه بندی ها و سال هاست در پی تعیین تکلیف پشت در وعده وعیدهای اعضای محترم کمیسیون آموزش مجلس رهاشده اند، درصورتی که اگر این ظرفیت آموزشی به بدنه مدارس دولتی تزریق شود نتایج را قطعاً برمی گرداند، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی از برقراری عدالت آموزشی سخن گفتند، اما انگار مسئولین ما فکر می کنند عدالت آموزشی صرفاً برابری امکانات سخت افزاری برای همه دانش آموزان است اما یادشان می رود که عدالت در تزریق نیروهای آموزش دهنده باانگیزه و رنج دوران برده ای است که سال ها به امید تعیین تکلیف شدن، مشق عشق می گویند و فرزندان این سرزمین را آموزش می دهند.

آیا بهتر نیست کمیسیون محترم آموزش مجلس برای یک بار هم که شده وعده طولانی مدت تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی آموزش وپرورش به ویژه معلمان غیرانتفاعی را به سرانجام برساند و با یک تیر دو نشان بزند و با تزریق نیروهای مدارس غیرانتفاعی به عنوان معلمانی که درس پس داده اند و نخبگانی را در قالب رتبه های برتر کنکور تحویل جامعه داده اند، بدنه دولتی آموزش وپرورش را تقویت کنند و از طرفی این جمعیت فرهیخته را از بلاتکلیفی دربیاورند. به جای صِرف گله از سیستم سرمایه داری مدارس غیرانتفاعی که ذره ای نفع آن به معلمانش نمی رسد چاره بیندیشید و بدنه مدارس دولتی را با این معلمان تقویت کنید.

آنچه گفته می شود در خصوص معلمان مدارس غیرانتفاعی و رتبه های برتری که حاصل زحمات خالصانه آن هاست به معنای نادیده گرفتن معلمان عزیز و فرهیخته مدارس دولتی نیست بلکه به دلیل کمبود نیروی انسانی و کلاس های با جمعیت بالا، کلاس بازدهی نخواهد داشت و از طرفی هم مباحثی ازجمله رتبه بندی فرهنگیان، استخوان گلوی این عزیزان شده بود. نیروهای غیرانتفاعی آموزش وپرورش که هر روز کلاس داری می کنند و حاصل آموزششان رتبه های خوب کنکور سراسری است از بهترین گزینه ها برای تأمین نیروی انسانی و کمبود فراوان نیروی انسانی در آموزش وپرورش است.

الغرض همه گروه های غیررسمی سال هاست چشم انتظار مانده اند و می طلبد کمیسیون آموزش برای یک بار که شده، سال ها چشم انتظاری این عزیزان را به پایان برساند، اما اینکه در این یادداشت تنها به معلمان غیرانتفاعی اشاره شد صرفاً به دلیل گلایه های هرساله جامعه به دلیل وجود مدارسی با سیستم سرمایه داری بوده و همچنین اشاره به بی توجهی مدعیان مطالبه گرانی است که همه جانبه به موضوعات نمی پردازند، اگر نه همگان منتظریم تا تعیین تکلیف همه گروه های غیررسمی به سرانجام برساند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان