بومیان منطقه قلعه بین لیسار در طوماری اعتراضی ضمن تاکید بر لزوم حفظ اراضی ملی و اماکنی که از گذشته مورد استفاده عموم مردم منطقه بوده، از مسؤولین قضایی خواسته اند تا از واگذاری این اراضی به برخی اشخاص ...

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، قطعه زمین ساحلی در منطقه قلعه بین لیسار که از گذشته، محلی برای تفریح و برگزاری مسابقات اسب دوانی و غیره توسط بومیان منطقه بوده است در دست واگذاری به برخی اشخاص جهت سرمایه گذاری می باشد که این امر اعتراض جمعی از ساکنین این منطقه را در پی داشته است. 

بومیان در طوماری اعتراضی ضمن تاکید بر لزوم حفظ اراضی ملی و اماکنی که از گذشته مورد استفاده عموم مردم منطقه بوده، از مسؤولین قضایی خواسته اند تا از واگذاری این اراضی به برخی اشخاص جلوگیری کنند. 

همچنین برخی حامیان محیط زیستی در لیسار نیز در بخشی از این طومار اعتراضی با اشاره به کاشت دوهزار اصله درخت در این نقطه توسط مردم، از تخریب و آسیب به محیط زیست در پی واگذاری این اراضی ابراز نگرانی کرده اند. 

بومیان تاکید دارند که ضمن حمایت از هرگونه سرمایه گذاری جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه، از مسؤولین قضایی خواهشمندیم با جدیت و حساسیت بیشتری بر اینگونه واگذاری ها نظارت کنند تا تجربیات تلخ گذشته در موارد مشابه تکرار نشود.

شادپور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش با بیان اینکه مسؤولیت مستقیم واگذاری اراضی با این اداره نیست، اظهار کرد: واگذاری زمین از طریق امور اراضی اداره جهاد کشاورزی و در قالب پروسه ای خاص انجام می شود و صرفا در روند واگذاری از منابع طبیعی استعلاماتی انجام می شود که قطعا نظرات و خواست بومیان منطقه در این واگذاری ها مد نظر قرار خواهد گرفت. 

همچنین آقاجمالی رئیس اداره جهاد کشاورزی تالش نیز با تاکید بر پروسه ای که برای اینگونه واگذاری ها تعریف شده، اظهار کرد: تاکنون هیچ درخواست و پرونده ای در زمینه واگذاری زمین در این منطقه به این اداره واصل نشده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان