رشت- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به پیش بینی اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای زیتون و دانه های روغنی در بودجه امسال گفت:بهسازی محصولات باید دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد گودرزوند چگینی شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه طبق قانون دولت پس از حذف ارز ترجیحی موظف به جبران زیان رفاه مصرف کننده از طریق کالابرگ و بیمه ها به طرق مختلف است اظهار کرد: دولت بدون فراهم شدن زیر ساخت ها و فراهم کردن کالابرگ الکترونیکی قیمت ها را افزایش داد در حالی که تیم اقتصادی دولت از حیث قانونی موظف بود فکری برای این موضوع کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برنامه بودجه یک ساله باید به گونه ای باشد که زیر ۵ درصد تحقق پیدا نکند تصریح کرد: برنامه ای که به ۵۰ درصد برسد فروش اوراق پایه پولی را افزایش نمی دهد.

وی با اشاره به پیش بینی اعتبار سی هزار میلیارد تومانی برای زیتون و دانه های روغنی در بودجه امسال بیان کرد: جهاد کشاورزی موظف است برای بهتر شدن وضعیت این محصولات، بهسازی نسبت به سال قبل را دنبال کند و قرار است سهم زیتون از این اعتبار تعیین شود و انتظار داریم با توجه به اینکه چنین اعتباری برای اولین بار دیده شده، مشکلات حوزه زیتون کاری مانند مگس زیتون و مسائل مربوط به صنایع تبدیلی را برطرف کند.

نماینده شهرستان رودبار در مجلس با بیان اینکه روند تکمیل سد دیورش رضایت بخش است اما باید تسریع شود افزود: خود سد ۷۰ درصد پیشرفت دارد و روند تکمیل ساختمان و تصفیه خانه نیز مراحل نهایی خود را سپری می کند.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی می تواند ظرف سه سال آینده ایستگاه سد دیورش را پمپاژ کند گفت: مردم ۴ شهر و ۲۸ روستای رودبار با تکمیل این سد از نعمت آب سالم و بهداشتی استفاده می کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان