رشت- دبیر ستاد اربعین حسینی استان گیلان با اشاره به ثبت نام حدود ۲۶ هزار گیلانی تاکنون برای سفر اربعین گفت: پیش بینی می شود که این رقم تا دو برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر عبدالله پور شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه حدود ۲۶ هزار گیلانی تاکنون برای سفر اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: پیش بینی می شود که این رقم تا دو برابر نیز افزایش یابد.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان گیلان با بیان اینکه روادید سفر اربعین حذف شده و داشتن گذرنامه کافی است، بیان کرد: مدت زمان اعتبار گذرنامه ها از زمان ثبت نام باید تا ۶ ماه باشد.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغیه ستاد مرکزی اربعین زدن دو دُز واکسن کرونا برای سفر اربعین الزامی است و اگر ۶ ماه از تاریخ آخرین تزریق گذشته باید مجدداً دُز یادآور تزریق شود، افزود: تمام زوار ایرانی سفر اربعین با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار تومان بیمه می شوند.

عبدالله پور با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۵ هزار زوار اربعین حسینی وارد مرز آستارا شدند، ادامه داد: موکب اربعین آستارا فعال است و تمامی زیرساخت ها برای پذیرایی از زوار را آماده کرده ایم.

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان تصریح کرد: تمامی مواکب مردمی اداره می شوند و دولت پولی برای مواکب اختصاص نمی دهد اما پشتیبانی و حمایت می کند و ستاد عتبات عالیات مسئول جذب کمک های مردمی برای مواکب است.

وی عنوان داشت: با توجه به گرمی هوا، بهتر است که افراد مریض، سالخورده بالای ۵۰ سال، کودکان و زنان باردار از رفتن به سفر اربعین خودداری کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان