دبیرکل کمیته ملی المپیک که ریاست ستاد برگزاری انتخابات این کمیته را بر عهده داشت در حالی از این مسئولیت کناره گیری کرده است که مشخص نیست چه کسی باید جایگزین او برای پیگیری فعالیت ها شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس دستورالعمل اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک که ملاک برگزاری انتخابات این کمیته به حساب می آید و مصوبه کمیته بین المللی المپیک را هم دارد، ستاد ویژه ای مسئولیت نظارت «صفر تا صد» بر روند برگزاری انتخابات را بر عهده دارد.

این ستاد که با عنوان دقیق «ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات» تشکیل شده، متشکل از ۹ نفر است که یکی از آنها دبیرکل کمیته ملی المپیک است اما استعفای وی از این ستاد، پیگیری فعالیت های ستاد و مسئولیت آن را با ابهام مواجه کرده است.

طبق دستورالعمل اجرایی انتخابات و بر اساس تبصره ۲ بخش دوم این دستورالعمل، دبیرکل کمیته ملی المپیک مسئولیت راهبردی این ستاد را بر عهده دارد. در تبصره ۳ همین بخش تاکید شده است که هیچ یک از اعضای ستاد نباید نامزد انتخابات هیات اجرایی شوند.

به همین دلیل کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در توضیح یا توجیه کاندیدا شدن خود اینگونه اعلام کرده که از ستاد فوق کناره گیری کرده است. این اقدام سعیدی در راستای دو استعفا و حکم مخفیانه دیگری که در رابطه با وی و در کمیته ملی المپیک انجام شده، صورت گرفته است چراکه سعیدی بعد از ایجاد حواشی پیرامون کاندیدا شدنش، اینگونه اعلام کرده که حکم ریاست آکادمی ملی المپیک را دریافت کرده و این روزها هم به عنوان سرپرست دبیرکلی در کمیته آمد و رفت دارد.

در دستورالعمل اجرایی انتخابات مشخص نشده در صورت استعفای دبیر چه کسی رئیس ستاد است

به هر حال اینگونه اقدامات که همگی هم فقط حول یک فرد و به صورت پنهانی انجام شده، نشان می دهد کسانی که طی چهار سال گذشته متولی کمیته ملی المپیک بودند به اندازه ادعایی که دارند، دلسوز کمیته و برگزاری به موقع انتخاباتش نیستند به خصوص که با همین جابجایی ها، ستاد برگزاری انتخابات را بدون مسئول کرده اند.

در دستور العمل اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک فقط تاکید شده که دبیرکل کمیته مسئولیت ریاست ستاد را بر عهده دارد اما مشخص نکرده که در صورت استعفای وی، چه کسی باید این مسئولیت را عهده دار شود!

از طرفی حالا که نام نویسی از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک به پایان رسیده، ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات باید نقش اصلی خود را ایفا کند چراکه «بررسی فرم های تکمیل شده ثبت نام و مدارک کاندیداها و تطبیق با شرایط احراز سمت های مختلف منطبق بر اساسنامه و دستورالعمل» و همچنین «احراز صلاحیت های عمومی از مراجع ذی صلاح و پیگیری جهت اخذ تاییدیه» به عنوان بخشی از وظایف ستاد عنوان شده است.

حال آنکه این ستاد مسئول و رئیسی ندارد تا فعالیت به این مهمی را راهبری کند! این موضوع چالش جدیدی برای انتخابات کمیته ملی المپیک است، انتخاباتی که از ماه ها پیش و به صورت اختیاری سنگ هایی پیش پای آن قرار داده شد تا به تعویقش منجر شود. تا به امروز سه بار انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق افتاده است و به نظر می رسد این جابجایی ها و استعفاها هم در ادامه این مسیر باشد.

رئیس آکادمی ملی المپیک و اعضای ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات، حکم خود را از رئیس کمیته ملی المپیک دریافت می کنند. قاعدتاً حکم سرپرستی برای دبیرکلی کیکاوس سعیدی را هم صالحی امیری صادر کرده است اما به نظر می رسد وی (صالحی امیری) این مسئله را نادیده گرفته این اقداماتش انتخابات ۶ شهریورماه را به سمت لغو شدن هدایت خواهد کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان