تنور تابستان در گیلان داغ تر می شود

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۱۳:۲۲ چاپ کد خبر: 176566
به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، جبهه هوای گرم در استان از روز گذشته تا پایان هفته مستقر خواهد بود و لازم است با توجه به مخاطرات پیش بینی شده، تمهیدات لازم از سوی مردم به ویژه در مصرف بهینه انرژی در نظر ...

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افزایش دمای استان، اظهار کرد: در حال حاضر سامانه توده هوای گرم در گیلان مستقر است.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه هشداری سطح زرد در گیلان در پی افزایش دما، افزود: از روز گذشته تا پایان هفته دمای استان روند صعودی به خود گرفته و به طور متوسط سه تا ۶ درجه در نقاط مختلف استان افزایش دما خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به مخاطرات پیش بینی شده در پی افزایش دما در گیلان، گفت: دمای احساسی در پی افزایش دما که توأمان دما و رطوبت هست، افزایش پیدا می کند و در این شرایط مصرف حامل های انرژی افزایش یافته و امکان بروز گرمازدگی و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی وجود دارد.

دادرس توصیه ای نیز به جهت کاهش آسیب ها در پی افزایش ارائه کرد و افزود: مدیریت و مصرف بهینه آب و برق، تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی، خودداری از حضور طولانی در فضای باز در ساعات گرم و مصرف بهینه انرژی در ساعات اوج مصرف ازجمله توصیه های ما در شرایط فعلی است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان