شرکت دخانیات گیلان در اقدامی مدبرانه با خرید دستگاه های تأمین کننده برق نشان داد می توان در سخت ترین شرایط مانع از توقف دستگاه ها شد و کار و تولید را استمرار بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده: از ملازمات تولید در هر مجموعه ای فراهم بودن زیرساخت های کافی است و این قرارگیری توالی زیرساخت ها هستند که یک مجموعه تولیدی هماهنگ و پیشرو را آماده فعالیت می کنند.

انرژی برق امروزه به عنوان پاک ترین انرژی از ضروری ترین نیازمندهای شرکت های تولیدی و خدماتی است و می توان گفت در جوامع امروزی بدون این انرژی عملاً اغلب فعالیت ها از ادامه کار بازمی ایستند.
 


با افزایش گرما و مصرف بی رویه برق، دولت ها در نخستین اقدام به تعدیل و قطع برق شرکت های تولیدی روی می آورند تا بتوانند بخشی از کمبودها در این رابطه را جبران کنند و در این شرایط این شرکت های تولیدی هستند که با در نظر گرفتن تدابیری باید برق موردنیاز خود را تأمین کنند.

شرکت دخانیات گیلان ازجمله شرکت های تولیدی در استان است که توانسته با در نظر گرفتن تدابیری، اقدام به تأمین برق موردنیاز خود کند تا بتواند در شرایط اضطراری روی پای خود بایستد و به فعالیت تولیدی خود، ادامه دهد.
 


اکنون سه ژنراتور هرکدام با ظرفیت ۱.۳ مگاوات که درمجموع ۴ مگاوات برق تولید می کنند، در شرکت دخانیات گیلان  خریداری و به زودی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

مصطفی صابر

مدیر مجتمع دخانیات گیلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در این خصوص اظهار کرد که قطعی برق در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به این شرکت وارد کرده بود و  با نصب و راه اندازی این سه دیزل ژنراتور، مجتمع دخانیات گیلان دیگر شاهد خاموشی و خسارات ناشی از آن نخواهد بود.


وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای افتتاح فاز نخست نیروگاه برق این مجتمع اختصاص یافته، می گوید: با تلاش های انجام شده در شرکت دخانیات ایران و مجتمع دخانیات استان، آرزوی دیرینه ما محقق شده و با نصب و راه اندازی سریع تر این سه دیزل ژنراتور، دیگر مشکل قطعی برق که زیان های متعددی درزمینهٔ تولید به ما وارد می کرد، نخواهیم داشت.

تدبیر شرکت دخانیات گیلان در سخت ترین شرایط اقتصادی و اقدام به خرید سه ژنراتور و تأمین برق موردنیاز برای فعالیت تولیدی، اقدامی پسندیده و قابل تحسین است که به نظر می رسد باید به الگوی سایر شرکت های تولیدی و کارخانه ها باشد.
 


حفظ اشتغال و تولید در شرایط کنونی در کنار جذب سرمایه گذار و منابع ملی، نیازمند مدیریت صحیح منابع و گسیل آن در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی و تولیدی است و می توان گفت اساس تحقق منویات نظام و رهبری در حوزه اشتغال و تولید است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان