شاهرود- مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه اعتباری برای فنس کشی محدوده عبور یوز به شاهرود داده نشده است، گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای روشنایی محدوده عبور یوز نیاز است.

امیر عمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سال ۹۵ پروژه ای تحت عنوان اجرای فنس ویژه حفظ یوزپلنگ در حدفاصل محور میاندشت -عباس آباد در طرح ۱۳۰۳۰۱۶۲۵۷ از محل اعتبارات ابلاغی به اداره کل ابلاغ شد، ابراز داشت: سال ۹۷ و ۹۸ نیز علی رغم پیگیری های مستمر در هیچ مرحله ای ابلاغ اعتباری در این خصوص انجام نگرفت.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از یوز و پیگیری های متعدد اداره کل راه و ترابری وقت هیچ گونه تخصیصی بابت این پروژه داده نشد، افزود: پیرو پیگیری های متعدد و اعلام شفاهی سازمان های مرتبط، عملیات فنس کشی راسا توسط سازمان حفاظت محیط زیست استان انجام خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه برای اجرای عملیات روشنایی به طول ۲۰ کیلومتر از مسیر محدوده عبور یوز اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان نیاز است، ابراز داشت: در صورت تأمین اعتبارات لازم عملیات اجرایی محقق خواهد شد.

عمیدی تصریح کرد: برای ایمنی محور و ترافیک عبوری آن نسبت به نصب تابلوهای ارسالی محیط زیست کشور در نقاط تعیین شده بازدید میدانی مشترک به اتفاق مسئول کشوری حفاظت از یوز، اقدام شد.

وی افزود: در راستای آشکارسازی و ایمن سازی محور نسبت به نصب چراغ چشمک زن و تابلوهای محدودیت سرعت در نقاطی که با هماهنگی نمایندگان اعزامی محیط زیست تعیین شده بود، اقدامات لازم صورت گرفته بود.

به گزارش مهر، یک قلاده یوزپلنگ بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور عباس آباد-میامی کشته شد، این نهمین یوز طی یک دهه اخیر بود که بر اثر تصادف در این منطقه تلف شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان