به گزارش لنگرخبر به نقل از تدبیر شرق، دوشنبه ۳۱ مرداد بود که نامه‌ای از سوی حجت الاسلام فداکار، رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر لنگرود خطاب به ۶ عضو شورای این شهر روی خروجی برخی سایتهای خبری قرار گرفت. نامه‌ای مبنی بر اینکه جلسه فوق العاده این شورا جهت انتخاب شهردار به علت کسالت وی برگزار نخواهد شد و تاریخ جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

تنها ساعتی پس از انتشار این نامه بود که خبر انتخاب صادق صادق‌پور بعنوان شهردار لنگرود با ۵ رای اعضا، منتشر و موجب تعجب همگان شد.

حجت الاسلام فداکار، رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود، طی گفتگو با خبرنگار تدبیر شرق به توضیحاتی پیرامون ابهامات و شائبه‌های جلسه انتخاب شهردار پرداخته است.

وی با اشاره به اختیارات رئیس شورا جهت تصمیم گیری برای برگزاری جلسه فوق العاده وعدم حضور خود به علت کسالت جسمی و نیاز به بررسی بیشتر در خصوص کاندیداها و اعلام این موضوع به یکایک اعضای شورا گفت: متاسفانه با وجود اعلام عمومی‌عدم برگزاری جلسه، شاهد بی‌اخلاقی از سوی سایر اعضا و انتخاب با عجله شهردار لنگرود بودیم؛ در حالی که دستور جلسه ۳۱ مرداد حتی انتخاب شهردار نبوده بلکه بررسی پیرامون گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری در دستور کار قرار داشت و همگی اعضا نیز از دستور جلسه مطلع بودند.

فداکار، ضمن بیان اینکه شهردار متتخب فعلی که چهارمین شهردار برگزیده از سوی شورای شهر لنگرود است که با توجه به سوابقش و تحقیقاتی که صورت گرفته، احتمالا شرایط مدیریت میانی برای سمت شهرداری این شهر را ندارد، ابراز نگرانی کرد که پس از یکسال و اندی بلاتکلیفی شهر، باعدم احراز صلاحیت صادقپور، شهر لنگرود مجدد درگیر پروسه انتخاب شهردار و معطل شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب صادقپور بعنوان شهردار، تعرفه یکی از کاندیداهای آینده مجلس شورای اسلامی حوزه رودسر و املش جهت عرض اندام برای همشهریانش بوده است و کاندیدای دیگری نیز از همین ناحیه بدنبال تایید صلاحیت این فرد است، گفت: به چه دلیلی میبایست فردی شهردار لنگرود باشد که از طرف چنین افرادی جهت مقاصد مشخصی معرفی شده است؟

رییس شورای شهر لنگرود، دخالت گروه‌های سیاسی در تصمیم گیری‌های شهری را آفت مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: منتظر رای هیات تطبیق فرمانداری لنگرود در خصوص انتخاب شهردار میمانم اما در صورت تایید این انتخاب، سپس از دستهای پنهانی که با اهداف انتخاباتی و با این مقدار عجله، اجازه بررسی کاندیداهای مطرح دیگر برای شهرداری لنگرود را ندادند و همچنین از معاملات صورت گرفته، حرف خواهم زد.

وی با تاکید بر اینکه بر سر منافع مردم با کسی سر سازش نخواهم داشت بیان کرد: گروه‌های سیاسی همواره میتوانند نظرات مشورتی خود را ارائه بدهند و قطعا نظرات آنان مورد توجه قرار خواهد گرفت اما اجازه دخالت مستقیم در تصمیمات مدیریتی را نخواهم داد و به حق شهروندانم خیانت نمی‌کنم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان