رشت- استاندار گیلان با اشاره به زیرساخت های ضعیف بهداشتی در استان گفت: بسیاری از فوتی های تصادفات مربوط به تأخیر در رسیدن اورژانس بوده که باید زیرساخت ها تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر دوشنبه در جریان افتتاح ۲۷ طرح عمرانی سلامت محور در گیلان با بیان اینکه امنیت کشور را مدیون دفاع افرادی هستیم که اجازه ندادند یک وجب از خاک ما اشغال شود، اظهار کرد: دشمن بیش از ۴۰ سال است که علیه ما هجمه می کند اما موفق نمی شود.

استاندار گیلان با اشاره به عدم وجود پزشک ایرانی قبل از انقلاب گفت: بعد از انقلاب با تکیه بر ما می توانیم و پیروی از منویات رهبری استعدادهای خود را شکوفا کردیم.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها برای توسعه حوزه سلامت و درمان گیلان بیان کرد: در دوران کرونا، کادر بهداشت و درمان با وجود کمبودهای زیاد، از خود گذشتگی و تلاش جهادی کردند و با وجود آنکه کشورهای دیگر از فروختن واکسن به ما جلوگیری کردند اما دولت و کادر درمان با همکاری یکدیگر بر مشکلات فائق آمدند.

عباسی با اشاره به اینکه در دولت قبلی دیپلماسی با سایر کشورها قطع بود، افزود: سختی های زیادی را برای بهبود وضعیت تحمل کردیم.

وی تصریح کرد: از تمام مردم درخواست داریم که تزریق دوز سوم کرونا را جدی بگیرند و رسانه ها شایعات در این حوزه را برای مردم ابهام زدایی کنند تا زحمات و تلاش های دولت و کادر درمان ضایع نشود.

استاندار گیلان با اشاره به زیرساخت های ضعیف بهداشتی در استان بیان کرد: بسیاری از فوتی های تصادفات مربوط به تأخیر در رسیدن به اورژانس است لذا تکمیل سایت لاکان باید سریع تر انجام شود و در شرق و غرب گیلان نیز تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی در دولت سیزدهم متوازن و کسری بودجه و ارز برطرف شد، افزود: بیمارستان های خصوصی و دولتی باید با یکدیگر رقابت کنند و وضعیت خدمات دهی در بیمارستان های دولتی باید مانند بیمارستان های خصوصی باشد تا مراجعات به بخش خصوصی کمتر و فشار به بیمه ها نیز کاهش یابد.

عباسی با بیان اینکه برنامه راهبردی گیلان در ذیل برنامه راهبردی دولت سیزدهم باید تسریع شود تا عقب نمانیم، ادامه داد: شاخص های توسعه مشخص شود تا سطح توسعه استان را در این دولت ارتقا دهیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان