لاهیجان- فرماندار لاهیجان با اشاره به حضور دو بالگرد آبپاش برای تثبیت خاموشی حریق در تالاب امیرکلایه گفت: از عصر امروز نیز یک بالگرد دیگر به منطقه اعزام می شود.

فرهاد براتی گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش سوزی چند روز گذشته در این تالاب گفت: این آتش سوزی از حوالی ساعت ۱۳ روز دوشنبه هفته گذشته در قسمت جنوبی تالاب حد فاصل پایین محله ناصر کیاده تا روستای تی تی پری زاد شروع شد که بلافاصله پرسنل محیط بانی امیرکلایه به همراه یگان محیط زیست لاهیجان برای اطفای حریق در منطقه حضور بهم رساندند.

براتی به حضور رئیس کل دادگستری در محل حادثه و دستورات قضائی اشاره کرد و افزود: با هماهنگی های ستاد بحران تمام اعضای ستاد مدیریت بحران، مجموعه های مرتبط اعم از نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی، هلال احمر، بسیج، سازمان های مردم نهاد و اهالی به منطقه اعزام شدند و امکانات شهرستان های لنگرود، سیاهکل و آستانه اشرفیه به عنوان شهرستان های معین نیز به کار گرفته شد.

فرماندار لاهیجان همچنین اظهار کرد: از روز دوم آتش سوزی به دستور استاندار گیلان یک بالگرد به منطقه اعزام و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه اقدام به آب پاشی محوطه تالاب کرده و آتش تا حدود زیادی مهار شد.

وی با اعلام اینکه بر اساس اطلاعات اداره کل محیط زیست گیلان تاکنون ۱۶ هکتار از نیزارهای تالاب بین المللی امیرکلایه در آتش سوخته است، بیان داشت: برای تثبیت خاموشی آتش در تالاب به دستور استاندار گیلان دو بالگرد از صبح امروز در منطقه حضور دارند و یک بالگرد دیگر نیز از عصر به محل آتش سوزی اعزام می شود تا اطفای حریق با سرعت بیشتری ادامه یابد.

براتی با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری ستاد بحران شهرستان لاهیجان در صبح روز جمعه، از بسیج همه امکانات برای کنترل و خاموشی کامل آتش خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای شروع آتش تا کنون به طور متوسط ۵۰ نفر از نیروهای امدادی با حضور در منطقه در جهت خاموشی آتش اقدام کرده اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان