رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی از عصر فردا به استان از خنک شدن هوای بعد از دو روز گرم خبر داد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار سامانه ای پایدار شاهد موج گرما طی دو روز گذشته در استان گیلان بوده است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته دمای ۴۱ درجه سلسیوس در استان گیلان ثبت شده است، افزود: در این مدت ازبرم شهرستان سیاهکل با ثبت ۴۱ درجه سلسیوس گرم ترین نقطه در استان گیلان بوده است.

دادرس با اشاره به اینکه ثبت این درجه دمایی در شهریور ماه برای استان گیلان بی سابقه بوده است، گفت: بر همین اساس روز گذشته گرم ترین روز سال برای استان گیلان بوده است.

وی با بیان اینکه امروز برای اکثر نقاط استان گیلان گرم و آفتابی پیش بینی شده است، اضافه کرد: از عصر فردا با ورود سامانه بارشی دمای هوادر استان گیلان روند کاهشی خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه شدت بارش ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیشتر خواهد بود، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه دریای خزر امروز با حداکثر ۴۱ سانتی متر ارتفاع موج برای فعالیت های دریانوردی مناسب است، ادامه داد: از فردا به تدریج با افزایش ارتفاع موج به یک متر وضعیت برای انجام فعالیت های دریانوردی و شنا نامناسب می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان