رشت- معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پیگیری جدی طرح جامع حفاظت آب و خاک کشور گفت: این طرح با محوریت استان های شمالی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر فریبرز عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان گیلان بیش از ۷۰ نوع محصول دارد که در ۲۵ محصول رتبه برتر کشوری دارد، اظهار کرد: گیلان در حوزه تأمین محصولات کشاورزی و امنیت غذایی از استان های اثرگذار کشور است.

معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تقویت زیرساخت های آب و خاک استان های شمال کشور بسیار اهمیت دارد، گفت: طرح جامع حفاظت آب و خاک کشور به صورت جدی پیگیری و اجرا می شود که با محوریت استان های شمال کشور همراه است.

عباسی با اشاره به محدودیت شدید منابع آبی در کشور بیان کرد: استان های شمالی به ویژه گیلان جز بهترین نقاط آب خیز و پربارش کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بهره گیری از منابع آبی افزود: از نعمات الهی در استان های شمال کشور باید بهترین بهره را گرفت.

معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تخصیص ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه حفاظت آب و خاک در کشور خبر داد و اضافه کرد: برای تجهیز و نوسازی، زهکشی و احداث آب بندان ها در استان های شمالی اعتبارات ویژه تخصصی داده می شود.

عباسی با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سه استان شمال کشور بیان کرد: با تخصیص و تأمین اعتبار طرح مطالعاتی اراضی کشاورزی استان های شمال کشور اجرایی می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان