رشت- استاندار گیلان با تأکید بر لزوم رفع مشکلات و تقویت داروخانه هلال احمر رشت گفت: نیازمند تشکیل یک کارگروه تخصصی برای حل مشکلات هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی امروز (شنبه) در دیدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر توجه ویژه دولت سیزدهم به رفاه اجتماعی در حوزه های مختلف بویژه تأمین دارو و مسائل بهداشت و درمان بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند نباید بیمار و خانواده وی نگرانی جز درد و رنج ناشی از بیماری داشته باشند.

استاندار گیلان به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه استان گیلان از بعد ارتباط با کشورهای همسایه و جمعیت شناور بواسطه حضور خیل گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال و نیز پیری جمعیت، راه اندازی و تثبیت و تقویت داروخانه های هلال احمر در نقاط مختلف گیلان از جمله رشت، لاهیجان، تالش و آستارا و نیز برنامه ریزی برای دایر کردن این داروخانه در دیگر نقاط گیلان مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت های هلال احمر از جمله مباحث داروخانه ای آن از اقدامات انسان دوستانه و در راستای سلامت جامعه بوده است، گفت: باید فعالیت های داروخانه های هلال احمر در گیلان بویژه در مرکز استان با تأمین مناسب اقلام و تکمیل سبد دارویی، دسترسی راحت مردم به محل داروخانه و نیز توسعه کارکرد و افزایش ساعات خدمات رسانی برای تسهیل امور مراجعین با اقدامات اثربخش کارگروه تخصصی ساماندهی شود.

استاندار گیلان تاکید کرد: انتظار می رود اعضای کارگروه تخصصی با بهره مندی از همه ظرفیت ها برای تثبیت و تقویت فعالیت و رفع مشکلات داروخانه هلال احمر رشت، راه اندازی داروخانه های هلال احمر در نقاط تجمیعی غرب و شرق گیلان و برنامه ریزی برای استقرار داروخانه در دیگر نقاط گیلان اقدامات مؤثر در بازه زمانی مشخص را عملیاتی کنند.

ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه های بهداشتی و درمانی و دارویی

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه این معاونت در راستای اهداف و وظایف بهداشتی و درمانی مندرج در اساسنامه جمعیت هلال احمر برای تسکین آلام بیماران و معلولین نقش دارد، گفت: ارتقای سطح کمی و کیفی امور مرتبط با حوزه های بهداشتی، درمانی، دارویی و توان بخشی و برنامه ریزی و نظارت بر تهیه دارو و تجهیزات پزشکی موردنیاز مراکز درمانی و توان بخشی با اولویت استفاده از ظرفیت های داخلی جمعیت هلال احمر از جمله تکالیف در دستور کار است.

پیمان نامدار با اشاره به تاکید استاندار گیلان مبنی بر رفع مشکلات و تقویت فعالیت داروخانه ای هلال احمر در این استان افزود: بررسی وضعیت فعالیت داروخانه هلال احمر در رشت و رفع مشکلات موجود آن، چگونگی استقرار داروخانه هلال احمر در نقاط تجمیعی گیلان و نیز تأمین اقلام دارویی مورد نیاز استان از اهداف سفر به استان است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان