رشت- استاندار گیلان با تأکید بر اینکه قیمت گذاری مناسب برنج مطالبه مهم کشاورزان است، گفت: قیمت باید متناسب با هزینه و زحمت شالیکاران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مهار تورم و قیمت اظهار کرد: توزیع عادلانه یارانه ها بخشی از اقدامات دولت برای مهار تورم و قیمت ها است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری شود بر لزوم تشدید نظارت ها تأکید کرد و گفت: حضور میدانی و استفاده از ظرفیت بازرسان اصناف علاوه بر دستگاه های نظارتی لازم و ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم مدیریت حوزه آرد و نان در استان گیلان، هدف از اجرای طرح مدیریت هوشمند را توزیع عادلانه یارانه آرد و نان برشمرد و ادامه داد: به جای تعطیلی نانوایی ها مختلف که اثر مطلوبی در جریان توزیع آرد ندارند و سبب افزایش صفوف و گلایه شهروندان می شود نیازمند تدوین سیاست های تنبیهی و تشویقی در این بخش هستیم.

عباسی بر لزوم استمرار بازرسی و نظارت بر فعالیت نانوایی ها تأکید و اضافه کرد: آرد و نان به عنوان نیاز واجب خانوار باید به سهولت و بدون نگرانی تأمین شود.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به برداشت برنج از شالیزارهای استان و تأکید بر قانونمندی در بخش خدمات حوزه برنج از جمله حق العمل کاری شالیکوبی های تصریح کرد: باید دست دلالان و سودجویانی که دست در سفره مردم دارند، کوتاه می شود.

عباسی با بیان اینکه قیمت گذاری برنج متناسب با زحمت و هزینه کرد کشاورزان حائز اهمیت است، ادامه داد: قیمت گذاری مناسب از مطالبات مهم کشاورزان است و باید اقداماتی انجام شود که هزینه و درآمد کشاورزان با هم همخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از حقوق مصرف کننده حلقه مفقوده در جریان تولید، توزیع و مصرف است، افزود: با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی ضمن کنترل قیمت و جلوگیری از گران فروشی اقلام مورد نیاز دانش آموزان، نمایشگاه هایی در نقاط مختلف استان به منظور عرضه کالاهای باکیفیت و مقرون به صرفه لوازم التحریر و پوشاک دانش آموزان برگزار شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان