نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه دشمنان امروز خفه شده اند و نمی دانند با پدیده انقلاب چه کنند، گفت: امروز حمایت و دست یاری امام زمان (عج) با ماست.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس و  مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور رهبر معظم انقلاب به صورت ارتباط ویدیو کنفرانس از تهران و در گیلان با حضور جمعی از پیشکسوتان در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از انقلاب هایی که در طول دو قرن اخیر در دنیا شکل گرفت اکثراً برای دگرگونی وضعیت موجود رخ داد اما این انقلاب ها به دلیل ریشه نداشتن در سامانه اعتقادی قوی و الهی لذا کم کم مسیر رهبران نهضت برای مردم روشن می شد. 

وی با اشاره به جنایات رخ داده در آمریکا تصریح کرد: طبق گزارش جهانی در طول هفت سال گذشته پنج هزار زن را در ایالات متحده کشتند و در همین چند ماه گذشته نیز ۳۰ زن توسط پلیس آمریکا به قتل رسید. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به ضرورت افزایش بینش سیاسی جوانان و دانشجویان در دانشگاه ها اشاره و بیان کرد: دانشگاه و حوزه باید مبدأ خیزش و تعلیم مسائل سیاسی شود در این صورت جامعه در شرایط مختلف، آگاهی و هوشیاری لازم را خواهند داشت. 

فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت علمی علما تصریح کرد: عالمانی که دارای دانش و علم هستند اگر در عرصه باشند اما ندانند که این علم چطور و به چه نحوی عرضه کنند در این صورت ظالمان این علم را در اختیار می گیرند لذا بزرگترین خطری که جامعه بشری را امروز تهدید می کند در واقع «جو خفقان عدم بصیرت ملت هاست». 

وی با بیان اینکه امروز در مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی ما کسانی پرورش می یابند که قرار است در بستر تمدن سازی اسلامی گام بردارند و این موضوع برای استکبار جهانی و سلطه غیرقابل هضم است گفت: امروز در دنیای اسلامی پیرامون ما، بسیاری از کشورها تحت سیطره نظامیان هستند؛ نظامیانی که در سیطره غول های ظالم جهان و صهیونیست ها هستند و در این کشورها، نظامیان شریان حیاتی جامعه را بر عهده می گیرند. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی حوادث و بحران های سخت را پشت سر گذاشته است افزود: جنگ هشت ساله که به ایران اسلامی تحمیل شد، آزمایش بزرگی برای دنیای استکبار بود و موفق به محو انقلاب اسلامی نشدند اما انقلاب اسلامی توانست عرصه های جدیدی را به روی بشریت باز کند و این اندیشه نو آمد تا بشریت بداند در کجای پازل جوامع بشری قرار دارد. 

فلاحتی نقش نیروی ایمان در دوران دفاع مقدس را بسیار موثر دانست و گفت: در جنگ تحمیلی از داشتن جنگ افزارهای نظامی عاجز بودیم اما ایمان مردم، پشتیبانی عظیمی بود و با مدیریت امام (ره)، جنگ تحمیلی به گونه ای مدیریت شد که باعث شگفتی جهانیان شد و جوانان ما برای دفاع از ارزش ها، همه ابزارها و اسلحه ها را با دست خود ساختند. 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه دشمنان امروز خفه شده اند و نمی دانند با پدیده انقلاب چه کنند افزود: امروز حمایت و دست یاری امام زمان (عج) با ماست. 

فلاحتی با تشکر از زحمات و مجاهدت های نیروهای مسلح کشور بیان کرد: به شهدای نیروی انتظامی و همه یگان های مرتبط به این سازمان، سلام و درود می فرستم و از بسیجیان و پاسداران هم تشکر می کنم لذا با ابهت و اقتدار از انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنید و نگذارید دشمنانِ این مرز و بوم ذره ای به نظام اسلامی ضربه وارد کنند. 

 

نماینده عالی دولت در گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه رابطه مسؤولان و خانواده شهدا رابطه خادم و خدومی است، اظهار کرد: خانواده شاهد و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، سند زنده دوام و بقای اسلام و تعالی نظام اسلامی اند که  تکریم و حضور در جمع خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باید جزو لاینفک برنامه های مدیران باشد. 

اسدالله عباسی با اشاره به اثر تربیتی و معنوی حضور در جمع خانواده شهیدان و دیدار با یادگاران هشت سال دفاع مقدس گفت: مدیران دولت سیزدهم در استان گیلان که سرداران و هشت هزار شهید، ۲۲هزار جانباز، دو هزار و ۲۰۰ آزاده و حدود ۱۰۰ هزار رزمنده را تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده،  باید در تکریم و بهره مندی از فیوضات معنوی خانواده شهدا و ایثارگران پیشگام باشند. 

وی با تاکید بر لزوم تولید محتوای مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و نیز حمایت مادی و معنوی از تولید آثار فاخر حوزه دفاع مقدس، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل انقلاب با تحقق جهاد تبیین  و تولید آثار ماندگاری همچون سرود سلام فرمانده و با بهره گیری از هنرمندان و بزرگان، که همان انتقال رسالت واقعی و بیان اقتدار و دستاوردهای نظام اسلامی است، در گام دوم انقلاب عملیاتی می شود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز در این مراسم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: چه کسی تصور می کرد در جنگ تحمیلی که جنگ ائتلاف جهانی علیه ایران بود ما به پیروزی برسیم و این موج بیداری نهضت امام (ره) فراگیر شود و امروز گروه های مقاومت متعدد برای مبارزه با استبداد و ظلم در منطقه و دنیا قد علم کنند و ما بعد از ۵۰ سال به یکی از پایگاه های مهم آمریکا ضربه به حق وارد کنیم. 

سرهنگ حسن حبیبی با اشاره دستاوردهای بسیار دفاع مقدس گفت: از فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و مقاومت و شهادت امروز نیز می توانیم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی حتی در امور اجرایی بهره مند شویم و مانند سال های دفاع مقدس توفیقات و موفقیت به دست آوریم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان