نماینده ولی فقیه در استان گیلان بیان اینکه ملت ایران و همه قوای سه گانه در دوران دفاع مقدس درس ایستادگی به جهانیان داده اند، گفت: عزت ایران در مقاومت در مقابل استکبار است و کشورهای منطقه هم با تبعیت از ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ همواره در برابر طاغوت و ظلم ایستادگی کرده است، اظهار کرد: ملت ایران در طول تاریخ از سه ویژگی عقلانیت، دینداری و ظلم ستیزی برخوردار بوده و حتی قبل از اسلام هم به آزادگی توجه داشتند.

وی با اشاره به دینداری مردم ایران در طول تاریخ گفت: ایرانی ها به لحاظ داشتن عقلانیت و منطق در طول تاریخ دیندار بودند و همین امر سبب شد همواره انبیای الهی را پذیرا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نفرت ملت ایران از استکبار را بسیار زیاد دانست و افزود: بعد از جنگ جهانی دوم دو قدرت نفرت انگیز یعنی آمریکا و انگلیس با هم سازش کردند تا خاندان فاسد پهلوی را به پادشاهی برسانند تا از این طریق به اهداف شوم خود در جمهوری اسلامی برسنند.

فلاحتی با تاکید بر اینکه مردم ایران در دوران پهلوی یک ملتی ذلیل بوده است، بیان کرد:ملت ایران در دوران پهلوی در پیش دیگر ملت های جهان ذلیل شده بود به طوری دیگر کشورها مردم ایران را مردمی حقیر معرفی می کردند.

وی با بیان اینکه قیام امام خمینی (ره) فیلمی به سمت آزادی بوده است، گفت: قیام امام خمینی آغاز حرکت ملت ایران به سمت بازگشت عزت به کشور و مردم بوده است که نمونه بارز آن بیرون کردن آمریکا و انگلیس از کشور است.

امام جمعه رشت یکی از اهداف جنگ تحمیلی را نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط استکبار دانست  و تصریح کرد: دو قدرت وحشی یعنی آمریکا و انگلیس و درکنار آنان صیهونیست اعصاب ۱۹ ماه هفت از بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جنگ را به ایران تحملیل کردند.

فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه به بازگو کردن فداکاری.های دوران دفاع مقدس افزود: قدرت های جهانی همگی صدام حسین را حمایت کرده و در تلاش بودند تا یک هفته ای جمهوری اسلامی را تسخیر کنند ولی ملت ایران با تبعیت از امام راحل(ره) منجر شد ملت ایران عقب نشینی نکرده و با تقدیم هزاران شهید این نظام را حفظ کرده و در پیشگاه مرودکار عزیز شدند.

وی با اشاره به نقش دوران دفاع مقدس در گسترش فرهنگ شهادت و مقاومت در کشورهای منطقه گفت: گذشته است آن دورانی که شاهان در ایران بهترین مناطق کشور را در اختیار کشورهای مستکبر قرار می دادند زیرا دوران دفاع مقدس به تمامی ملت ها نشان داد می توان با ایستادگی و مقاومت به موفقیت های زیادی رسید.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ملت ایران و همه قوای سه گانه در دوران دفاع مقدس درس ایستادگی به جهانیان داده اند، تصریح کرد:عزت ایران در مقاومت در مقابل استکبار است و کشورهای منطقه هم با تبعیت از جمهوری اسلامی پرچم ظلم و استکبار ستیزی را برپا کرده و به مبارزه با استکبار پرداختند که باید با جهاد تبیین به آن توجه شود.

فرمانده ناوگان شمال آجا نیر در این مراسم با بیان اینکه حقانیت ملت ایران در طول تاریخ را نشان داده است، اظهار کرد: دفاع مقدس حقیقت ملی است که در راه دفاع از کشور و جمهوری دشمن را در راه تحقق اهداف خود ناکام گذاشته و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرده است. 

امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت با اشاره به فداکاری های ملت ایران در راه تحقق آزادی در کشور گفت: ملت ایران برای آزاد زیستن در مبارزه با طاغوت و دوران دفاع مقدس هزینه های زیادی دادند و همواره با مقاومت خود دشمن را ناکام گذاشته است.

وی نقش شهدا و بصیرت و بردباری خانواده شهدا و جانبازان در استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار موثر دانست و افزود: جمهوری اسلامی، امنیت، رفاه، پیشرفت و توسعه خود را مرهون خود پاک شهیدان در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده ناوگان شمال آجا با تاکید بر لزوم توجه به بازگو کردن جانفشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: دوران دفاع مقدس گنجینه فداکاری،ایثار و از جان گذشتگی و به نوعی دانشگاه معنوی است که باید برای نسل جدید بازگو شود .

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان