رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران از امروز در استان گفت: شدت بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی شده است.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از امروز به استان گیلان اظهار کرد: بررسی های نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی از امروز تا روز دوشنبه در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه این در مدت کاهش شدید دمای هوا در استان گیلان را شاهد خواهیم بود، گفت: دمای هوای ۸ تا ۱۴ درجه سلسیوس کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه نخستین بارش پاییزی را از عصر امروز در استان شاهد هستیم، افزود: شدت بارش ها بر اساس پیش بینی های انجام شده در روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشتر است.

وی به صدور هشدار سطح زرد اشاره و با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان ها و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد، ادامه داد: از پس فردا (دوشنبه)، سامانه هوای پایدار جایگزین سامانه بارشی در استان گیلان شده و هوا تا پایان هفته پایدار است.

دادرس به افزایش ارتفاع موج دریا با ورود سامانه بارشی اشاره و اضافه کرد: دریا امروز و فردا برای شنا و فعالیت های دریانوردی نامناسب پیش بینی شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان