استاندار گیلان از پیشرفت ۹۵ درصدی قطعه نخست راه آهن رشت_کاسپین خبر داد و گفت: بعد از جلسه با معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور دیگر مشکلی در صحبت تامین مصالح و اعتبار در خصوص تکمیل راه آهن رشت_کاسپین ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ظهر امروز خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه نماینده عالی دولت در گیلان از روند تکمیل راه آهن رشت_کاسپین بازدید کردند.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه آهن رشت_کاسپین برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: تکمیل راه آهن رشت_کاسپین نه تنها برای گیلان بلکه برای کشور به لحاظ نقطه ژئوپولتیکی بسیار حائز اهمیت و استراتژیک است. 

اسدالله عباسی با تاکید بر اهتمام دولت برای تکمیل هرچه سریعتر راه آهن رشت_کاسپین گفت: در سال ۱۴۰۱ وقفه ای کوتاه در روند تکمیل راه آهن رشت_کاسپین ایجاد شد که به این دلیل جلسه ای با معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار و تصمیمات خوبی در خصوص تکمیل راه آهن رشت_کاسپین اتخاذ شد. 

وی از پیشرفت ۹۵ درصدی قطعه نخست راه آهن رشت_کاسپین خبر داد و افزود: زیرساخت و روساخت قطعه نخست راه آهن رشت_کاسپین بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته و مقرر شد قطعه هفت و سپس قسمت پایانی آن که به منطقه آزاد انزلی می رسد با تامین مصالح و اعتبار به اتمام برسد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مراحل تکمیل راه آهن رشت_کاسپین بدون وقفه و شبانه روزی در حال انجام است، تصریح کرد: بعد از جلسه با معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور دیگر مشکلی در صحبت تامین مصالح و اعتبار در خصوص تکمیل راه آهن رشت_کاسپین وجود نداشته و امیدواریم پیمانکار به تعهدات خود عمل کرده و تا پایان سال شاهد بهره برداری از این راه آهن باشیم. 

عباسی از تامین اعتبار بیش از ۶۵۰ میلیارد تومانی در خصوص تکمیل راه آهن رشت_کاسپین خبر داد و گفت: برای تکمیل راه آهن رشت_کاسپین ۶۵۰ میلیارد تومان از طریق مصوبه سفر و ۲۵۰ میلیارد تومان متمم تخصیص اعتبار شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان