به گزارش لنگرخبر، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به آشوب‌های اخیر گفت: فنته‌ای که در سال 88 به وقوع پیوست زمینه سیاسی داشت، از طرفی در سال 98 اغتشاشاتی شکل گرفت که براساس مسائل اقتصادی شروع شده بود، اما این فتنه اخیر بهانه اقتصادی و سیاسی نداشت، بلکه بر اساس مسائل فرهنگی، حجاب و مبارزه با حجاب مطرح شد.

وی با بیان اینکه مدیریت آشوب‌های اخیر توسط نمایندگان تفکر آمریکایی و اسرائیلی صورت می‌گیرد، افزود: تجزیه طلبان، مخالفان با ذات نظام جمهوری اسلامی و ایران بزرگ از پشت صحنه، این اغتشاشات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل می‌کردند.

مصباحی مقدم گفت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این جریانات می‌خواهند با یکدیگر متحد شوند و ایران مقتدر را تجزیه کنند و اجازه ندهند قدرت بزرگِ تاثیرگذاری در منطقه شکل بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نقش سلبریتی‌ها در آشوب های اخیر اظهار داشت: تعداد زیادی از مردم سلبریتی ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فضای مجازی دنبال می‌کنند، به همین دلیل سلبریتی‌ها موقعیت ویژه‌ای در اذهان مخاطبان خودشان دارند. 

وی درمورد فشاری که برخی، به سلبریتی‌ها وارد می‌کنند تا مواضعی را علیه نظام بگیرند، تشریح کرد: برخی از این طریق می‌خواهند هواداران سلبریتی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت خود جذب کنند. بنابراین فشار می‌آورند تا این افراد موضع‌گیری‌های منفی نسبت به جمهوری اسلامی داشته باشند و آنها بتوانند در اغتشاشات مورد بهره‌برداری و استفاده قرار دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به میزان خشونتی که در این اعتراضات وجود دارد گفت: قطعا خشونت کار مردم نیست؛ اقداماتی با این درجه از خشونت کارِ افرادی است که از قبل برای چنین روزهایی آموزش دیده اند. 

مصباحی مقدم با بیان اینکه این افراد برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی مورد استفاده جریانات غربی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: حقیقت این است که 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دشمنان همه نوع ترفندها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعم از جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، شور‌ش‌ها، تروروها و امثال اینها علیه نظام به کار گرفته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: دشمنان می خواهند با هرنوع حربه ممکن نظام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با چالش (حتی اگر این چالش‌ مقطعی و موردی باشد) درگیر کنند، درصدد هستند تا اجازه ندهند امنیت و آرامش در جامعه ما برقرار بماند. البته مردم عزیز ما که طی 43 سال مقاومت و ایستادگی کرده‌اند، با هوشیاری و بصیرت اجازه نخواهند داد دشمنان به هدفشان برسند و جوانان ما را برای رسیدن به آروزهایشان فریب دهند.

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان