رشت- فرماندار رشت با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ روستای این شهرستان فاقد تلفن ثابت هستند، گفت: تا پایان سال جاری ۵۰ درصد روستاها از خدمات مکالمه تلفن ثابت برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا امام پناهی صبح پنج شنبه در نشست هم اندیشی و بررسی موانع بهره مندی مناسب روستاهای شهرستان از خدمات مخابراتی اظهار داشت: تعطیلی دو ساله مدارس و الزام به آموزش آنلاین دانش آموزان، ضعف آنتن دهی تلفن همراه در برخی مناطق و مشکلات ناشی از عدم پوشش شبکه تلفن ثابت را بیش از پیش آشکار ساخت.

فرماندار در رشت با اشاره به آمار قابل توجه سرقت ۷۰ هزار متر کابل مخابراتی از ابتدای سال گذشته تاکنون در سطح شهرستان افزود: علاوه بر هزینه بالای ترمیم خطوط آسیب دیده و دیگر مشکلات ناشی از این امر، دستیابی به توسعه پایدار با وجود عدم برخورداری از شبکه مناسب مخابراتی و اینترنتی امری ناممکن می باشد.

وی افزود: بر اثر تکرار سرقت در سطح مناطق مختلف شهرستان رشت و علیرغم ترمیم مستمر و چند باره برخی خطوط، بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان فاقد شبکه تلفن ثابت بوده و مابقی روستاها نیز با مشکل مواجه ست.

امام پناهی اضافه کرد: تا پایان سال جاری حداقل ۵۰ درصد روستاها از خدمات مکالمه تلفن ثابت برخوردار بوده و هیچ روستایی محروم از ارائه خدمات اینترنت سیار نباشد.

وی همچنین خواستار هماهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط نظیر شهرداری ها، دهیاری ها، اداره راه و منابع طبیعی برای تسریع در اجرای این طرح و خدمت رسانی مطلوب به مردم شود.

ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای برخوردار از اینترنت و تلفن ثابت در روستاها

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به ارائه بسیاری از خدمات دولتی با مراجعه افراد به سامانه های اینترنتی اظهار داشت: اختلال در اینترنت و عدم دسترسی مناسب شهروندان به خدمات ثابت مخابراتی، مشکل مشترک تمامی روستاهای شهرستان رشت و نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

همچنین در ادامه علی آقازاده نماینده مردم رشت و خمام در مجلس نیز با بیان اینکه با دستبردهای متعدد سارقین به خطوط تلفن و سرقت سیم ها، تقریباً هیچ روستایی در سطح شهرستان به طور کامل از پوشش شبکه تلفن ثابت برخوردار نیست.

وی ادامه داد: پوشش اینترنت و دسترسی به شبکه تلفن ثابت از جمله موارد مؤثر در جلوگیری از مهاجرت به شهرها هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان