به گزارش لنگرخبر به نقل از میزان، با ورود دستگاه قضا به موضوع تعیین تکلیف خودروهای رسوبی مقرر شد بیش از یک هزار دستگاه خودرو توقیفی در گمرکات کشور به مزایده گذاشته ‌شود.

چندی پیش علی صالحی دادستان تهران در جلسه بررسی وضعیت خودروهای توقیفی گفته بود پس از سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر و دستورات وی مبنی بر روشن شدن وضعیت خودروهای توقیفی، حجت بر تمام دستگاه‌ها تمام شده است .

به گفته دادستان تهران مقرر شد بیش از یک هزار دستگاه خودروتوقیفی در گمرکات کشور به مزایده گذاشته شود و لازم است نمایندگان سازمان اموال تملیکی با مراجعه به گمرکات محل توقیف، جهت اجرای این دستور نسبت به تحویل خودروهای در محل نگهداری، اقدام کنند.

در این جلسه مصوب شد تا از روز تشکیل جلسه، فرایند اجرای مزایده آغاز و حداکثر تا مورخ ۱۴۰۱/۷/۱۵ توسط سازمان اموال تملیکی به پایان برسد.

در همین راستا عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در گفت وگو با میزان گفته بود در بحث تعیین تکلیف خودروهای رسوبی پس از بازدید رئیس قوه قضاییه از گمرک بوشهر باتوجه به اینکه پرونده خودروها در دادگاه انقلاب مطرح بود تاکید کردند که براساس فضای قانونی موجود تعیین تکلیف خودروهای رسوبی قبل از صدور رای قطعی نیز می‌تواند انجام شود و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با توجه به این ظرفیت،  تصمیم قضایی را در تاریخ بیست و نهم مرداد سال جاری ابلاغ کرد که این خودروها از طریق مزایده سراسری تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به ورود سازنده دادستان تهران به موضوع تعیین تکلیف خودروهای رسوبی گفت: با ورود دادستان تهران به موضوع بسیاری از مشکلات مربوط به استاندارد و محیط زیست تسهیل شده است و در کنار اقدامات سازنده هماهنگی‌های لازم از سوی دستگاه‌ها و بین بخش قضایی و اجرایی در استان‌های مورد نظر انجام شده است که حاصل آن برگزاری یک مزایده شفاف و تعیین تکلیف خودروهایی است که سالها در گمرکات با مشکلات عدیده روبرو بوده‌اند.

بر این اساس تصمیم گرفته شد حداکثر تا پایان مهرماه در یک مزایده فوق العاده نسبت به فروش خودروهای رسوبی اقدام شود و خودروها در سامانه ستاد به نشانی www.setadiran.ir به مزایده گذاشته شود.

این مزایده از امروز ۷  مهرماه  لغایت ۱۲ مهر ماه  ادامه دارد و متقاضیان برای شرکت در این مزایده باید در این سامانه ثبت نام و نسبت به اخذ گواهی امضاء الکترونیکی اقدام کنند.

از ۷ مهر تا ۱۲ مهرماه امکان بازدید حضوری از خودروها فراهم است و پیشنهادات ثبت شده در سامانه مزایده الکترونیک ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۶ مهرماه در محل سازمان مرکزی رمز گشایی و در همان روز برندگان اعلام خواهند شد.

خودروها شامل ۶۲ دستگاه لکسوس، ۴۵۹ دستگاه از خانواده هیوندا، ۱۵۴ دستگاه تویوتا، ۴۳ دستگاه پورشه، ۱۸۲ دستگاه کیا، ۱۵۲ دستگاه بی ام و، ۸ دستگاه بنز، یک دستگاه ولوو و یک دستگاه بی نام خواهد بود.

لازم به ذکر است داشتن کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی همراه شماره حساب قابل استفاده از طریق اینترنت جهت متقاضیان شرکت در مزایده الزامی است.

بازدید از خودروهای مطرح شده، در تمامی ایام هفته از ساعت ۸ الی ۱۴ امکانپذیر خواهد بود.

پیشنهادهای ثبت شده در سامانه مزایده الکترونیک رأس ساعت ۱۲ روز شنبه (۱۶ مهرماه) در محل سازمان مرکزی، رمزگشایی و در همان روز نیز برندگان مزایده اعلام می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان