به گزارش لنگرخبر، کمال عباس نژاد از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان فعال در حرفه‌های صنایع دستی، صنایع غذایی، کشاورزی، پوشاک، صنایع چوب و چرم و … از تاریخ ۳۱ شهریورماه لغایت ۶ مهرماه ۱۴۰۱، خبر داد و افزود: هنرمندان و فعالان صنایع دستی به حوزه کاری و هنری خود تسلط کافی دارند ولی برای تبدیل این هنر به سرمایه باید آموزش ببینند که جای این آموزش در جامعه ما خالی است و فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش در حوزه اشتغال به این رسالت خود جامه عمل می‌پوشاند.

عباس نژاد همچنین افزود: در این نمایشگاه که به همت اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ۲۰ غرفه شامل لباس محلی، سفال، قلم زنی، زیورآلات دست ساز، دست سازه‌ها و زیورآلات رزینی، قالی بافی، تابلو فرش، چرم دست دوز، نقاشی روی شیشه (ویترای)، نقاشی روی سرامیک، . آینه کاری، نقاشی روی سفال، چادر شب بافی، تولیدات غذایی خانگی، گل و گیاهان طبیعی و… دایر شد.

آذریان، رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان لنگرود نیز طی گفتگویی اظهار کرد: در راستای پیاده‌سازی نظام آموزش دوگانه، مهارت آموختگان مراکز دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنگرود محصولات خود را در این نمایشگاه به صورت سفارش محور عرضه نمودند.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی فرهنگ غنی ایرانی، اشتغال‌زایی بانوان هنرمند، توسعه مشاغل خانگی، خلاقیت، ایده‌پردازی و نوآوری و ایجاد اشتغال پایدار عنوان نمود.

خبرنگار: محمدرضا منصفی

برپایی نمایشگاه بانوان توانمند لنگرودی با طعم مهارت
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان