رودسر- استاندار گیلان گفت: باید از مزیت های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی گیلان در کنار ظرفیت های صنعتی و اقتصادی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر جمعه در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه توانمندی روستاییان در روستای قاسم آباد سفلی شهرستان رودسر با اشاره به اینکه یکی از افتخارات من این است که یک روستایی هستم، گفت: روستای قاسم آباد دارای آداب رسوم خاص و مردمان سخت کوش است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت های گردشگری این روستا دارای صنایع دستی منحصربه فرد همانند چادر شب بافی است، افزود: چادر شب بافی با همت مردم این روستا همچنان زنده است و به اقدامات صورت گرفته ثبت جهانی نیز شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه روستای قاسم آباد در تمام عرصه ها پیشرو است، گفت: مردمان این روستا و روستاهای اطراف نه تنها به شهر مهاجرت نکردند بلکه یک الگوی مناسب از اشتغالزایی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در سطح روستاها هستند.

وی با بیان اینکه گیلان هم در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و هم در بخش صنعت، اقتصاد و دریا دارای مزیت های بسیاری است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ میلیون گردشگر وارد استان گیلان شده اند و خدمات رسانی بدون مشکل انجام شده است.

عباسی چای لاهیجان، چادرشب بافی قاسم آباد، حصیر بافی فشتکه و سفال روستای خمام، چوب تراشی ماسال، گلیم بافی آستارا، چموش دوزی از جمله صنایع دستی استان گیلان برشمرد که ثبت جهانی شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از مجموع دو هزار و ۹۵ روستای این استان هزار و ۸۶۵ روستا دارای دهیاری هستند، ادامه داد: تلاش می شود تا با اجرای برنامه های صحیح زمینه اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها در سطح روستاها فراهم شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان