سیاهکل- استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای احداث محور اصلی سیاهکل- لاهیجان گفت: مسیر توسعه در گیلان هموارتر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر اسدالله عباسی ظهر یکشنبه پس از بازدید از وضعیت احداث کمربندی خیام سیاهکل و مسیر گردشگری و کوهستانی بخش دیلمان این شهرستان در جمع مردم و اهالی این بخش در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) دیلمان، اظهار کرد: به مشکلات مردمان دیلمان و سیاهکل آگاه هستیم.

عباسی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن و معطلی هشت ساله مردم به امیدهای واهی برجام در دولت قبل، بیان کرد: دولت سیزدهم با چالش ها و مشکلات فراوان دولت را تحویل گرفت، اما امیدوارانه تلاش کرد و تلاش می کند یکی پس از دیگری مشکلات را از پیش رو بردارد.

وی با اشاره به تحول و شکوفایی نظام اسلامی در عرصه های مختلف، افزود: دشمن توان دیدن موفقیت ها و دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف را ندارد و مدام با کارشکنی ها و کینه توزی ها در صدد ضربه زدن به این نظام است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم تمام تلاشش را برای مردمی سازی اقتصاد می کند، گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه و شیطنت های گاه بی گاه دشمن در بخش های مختلف، دولت مردمی و انقلابی سیزدهم تلاش می کند با کمک و حمایت مردم از بحران ها عبور کند.

عباسی با اشاره به حرکت ارزشمند دیپلماسی دولت سیزدهم در سیاست خارجی و خط شکنی تحریم، بیان کرد: دشمن وقتی دید از طریق تحریم ظالمانه و بی رحمانه نمی تواند بر نظام اسلامی و مردم چیره شود، در صدد برپایی جنگ داخلی و ایجاد تفرقه است.

وی با بیان اینکه در مقابل نیرنگ دشمن باید هوشمندانه عمل کنیم، افزود: باید با از بین بردن شکاف طبقاتی، فقر و همچنین ایجاد شرایط اقتصادی و معیشتی مناسب برای مردم، فرصت بهانه به دشمن ندهیم.

استاندار گیلان با اشاره به وحدت مثال زدنی مدیران دستگاه اجرایی، نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در استان، بیان کرد: وحدت و همدلی مدیران و مردم در راستای توسعه و پیشرفت استان گیلان کارساز خواهد بود.

مسیر توسعه در گیلان هموارتر می شود

عباسی با بیان اینکه مسیر توسعه در گیلان هموار تر می شود، گفت: در بخش راهسازی، برق، سدسازی و امورات کشاورزی اقدامات خوبی در گیلان صورت گرفته و یا در حال انجام است.

وی با اشاره به تنش های آبی در برخی از نقاط استان، افزود: تلاش مجموعه استانداری و دیگر دستگاه ها در گیلان رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دیلمان مستعد گردشگری است، گفت: با توجه به ظرفیت های خوب گردشگری در دیلمان، این بخش می تواند به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود که در این خصوص برنامه داریم.

عباسی با اشاره به حضور ۵۲ میلیون گردشگر به گیلان، بیان کرد: در روزهایی بیش از جمعیت استان، گردشگر وارد گیلان می شد و همین موضوع عرضه و تقاضای نان و سایر نیازها را با مشکل روبرو می کرد.

وی ادامه داد: برای حل مشکل نان در گیلان به خاطر حضور میلیونی مسافر به این استان، بیش از ۴۰ هزار کیسه آرد مازاد توزیع شد.

استاندار گیلان از اختصاص بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث محور اصلی سیاهکل به لاهیجان خبر داد و اضافه کرد: اجرای این پروژه در این دولت شروع شده و در تلاش هستیم با پیگیری های مکرر این پروژه به بهره برداری برسد.

عباسی با اشاره به بخشی از مشکلات منطقه دیلمان، بیان کرد: برای حل مشکل کارگاهی ها و ساماندهی طرح هادی بخش دیلمان بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: با پیگبری های انجام شده کمربندی خیام سیاهکل و مسیر گردشگری و کوهستانی بخش دیلمان ساماندهی می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان