رئیس اتاق تعاون ایران، اتاق تعاون ایران گسترش الگوی اقتصاد تعاون را راهکاری پویا و مؤثر در راستای برون رفت از گره های اقتصادی برشمرد و گفت: توجه و اهتمام دولت سیزدهم به بخش تعاون و تأکید بر مردمی سازی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بهمن عبداللهی صبح امروز در دیدار با استاندار گیلان اظهار کرد: توجه و اهتمام دولت سیزدهم به بخش تعاون و تأکید بر مردمی سازی اقتصاد امری است که در اقتصاد تعاونی تجلی می یابد.

بهمن عبداللهی، گسترش الگوی اقتصاد تعاون را راهکاری پویا و مؤثر در راستای برون رفت از گره های اقتصادی برشمرد و افزود: توجه و اهتمام دولت سیزدهم به بخش تعاون و تأکید بر مردمی سازی اقتصاد که در اقتصاد تعاونی تجلی می یابد، فرصت مغتنمی را در اختیار جامعه تعاون قرار می دهد تا با رشد و ارتقای ظرفیت های خود، بازوی استوار و توانمندی در کنار دولت باشند.

به گفته  رئیس اتاق تعاون ایران، اتاق تعاون ایران به عنوان متولی غیردولتی بخش، تمامی مساعی خود را باهدف تسهیلگری و زمینه سازی حضور قدرتمندانه تعاونی ها در بازارهای هدف صادراتی کرده و بر آن تاکید دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه گیلان و قدردانی از اهتمام استاندار و مسؤولان استان برای توجه به ایجاد زیرساخت ها و گسترش فضاهای همکاری برای توسعه تجارت و اقتصاد تعاونی، ابراز امیدواری کرد تا با  استمرار حمایت های دولت سیزدهم بتوان گام های بلندتری برای رسیدن به هدف کسب سهم ۲۵ درصد از اقتصاد کشور برداشته شود.

دولت سیزدهم به بخش تعاونی و مردمی سازی اقتصاد توجه ویژه دارد

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های اقتصادی گیلان اظهار کرد: باید زیرساخت های لازم برای توسعه تجارت از جمله راه آهن رشت-کاسپین در این استان به عنوان دروازه تجارت و تعامل ایران با کشورهای همسایه انجام شود.

به گفته استاندار گیلان دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بخش تعاونی و مردم سازی اقتصاد داردکه فرصت مناسبی برای رشد و ارتقای ظرفیت های تعاونی ها به عنوان بازوی استوار و توانمند دولت است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، رویکرد  به تعاونی ها تغییر کرده است، افزود: رییس جمهوری به ظرفیت ها و توانمندی های بخش تعاون اعتقاد دارد و درصدد است تا توسعه و تعالی بخش تعاون به درستی محقق شود.

عباسی برگزاری نمایشگاه و تقویت صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه، را یکی از مأموریت هایی برشمرد که در این حوزه تعریف شده که منجربه تسهیل امور مربوط به واردات و صادرات می شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه ظرفیت های گیلان بیان کرد: در این راستا، زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی در این استان به منظور جذب مطلوب تر سرمایه گذاران و نیز توسعه تجارت با کشورهای همسایه با شتاب مناسبی فراهم شده و تداوم دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان