تیم فوتبال پرسپولیس در هفته دهم لیگ برتر برابر ملوان انزلی به پیروزی رسید تا صدرنشینی چند ساعته سپاهان را در جدول رده بندی پس بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دهم لیگ برتر فوتبال امروز پنجشنبه با برگزاری چهار مسابقه آغاز شد. در یکی از دیدارهای امروز، تیم های پرسپولیس تهران و ملوان انزلی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس ‏‬به پایان رسید.

این مسابقه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی آغاز شد و «یورگن لوکادیا» (۷۸) برای پرسپولیس گلزنی کرد. سرخپوشان با کسب این برد اقتصادی، ۲۱ امتیازی شدند و صدر جدول را که چند ساعت در اختیار سپاهان بود، پس گرفتند. ملوان هم با این نتیجه، ۵ امتیازی باقی ماندند و ششمین شکست این فصل را تجربه کردند.

ترکیب پرسپولیس و ملوان

تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، وحید امیری (۸۰ - علی نعمتی)، دانیال اسماعیلی فر، کمال کامیابی نیا، سینا اسدبیگی (۸۰ - وحدت هنانوف)، سعید صادقی، مهدی ترابی (۷۱ - شیخ دیاباته)، سروش رفیعی (۷۱ - امید عالیشاه)، یورگن لوکادیا (۹۵ - فرشاد فرجی) در این بازی به میدان رفت.

مازیار زارع سرمربی ملوان هم تیمش را با ترکیب ایمان صادقی، مجید عیدی، عبدالله حسینی، سعید کریمی، میلاد جهانی (۷۳ - پدرام قاضی پور)، محمود مطلق زاده، صادق بارانی (۸۶ - مهدی موقری)، آرمین انبساطی (۶۰ - مسعود زائر کاظمینی)، مهران احمدی (۷۳ - میلاد شعبانلو)، سجاد بازگیر (۸۶ - محمد قادری) و مهدی مؤمنی روانه میدان کرد.

تساوی کسل کننده در نیمه نخست

بازی در نیمه نخست چنگی به دل نزد و به جز دو فرصت تیم ملوان، اتفاق خاص دیگری روی دروازه ها رخ نداد. جدی ترین موقعیت در دقیقه ۸ رقم خورد؛ جایی که سانتر سجاد بازگیر از تیم ملوان در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس بود که بیرانوند این توپ را به کرنر فرستاد.

در دومین دقیقه از وقت های تلف شده این نیمه هم ارسال صادق بارانی در چارچوب دروازه پرسپولیس قرار داشت که بیرانوند بازهم مجبور شد توپ را به کرنر بفرستد.

نیمه دوم و گلزنی دوباره لوکادیا

در نیمه دوم پرسپولیس کار را هجومی تر شروع کرد اما حملات این تیم آنچنان زهردار و قوی نبود. در دقایقی از مسابقه، همان بازی بی کیفیت نیمه نخست تکرار شد و دو تیم عملکرد چشمگیری نداشتند.

در این مسابقه کم موقعیت و تا اندازه زیاد کسل کننده، این پرسپولیس بود که با یک کار تیمی از سمت چپ دفاع ملوان، زمینه ساز یک گل شد. حرکت سعید صادقی و پاس دانیال اسماعیلی فر را لوکادیا به صورت سرضرب در دقیقه ۷۸ وارد دروازه ملوان کرد تا کار با همین یک گل به پایان برسد.

در دقیقه ۸۰ مهدی مؤمنی بازیکن تیم ملوان در موقعیت تک به تک با دروازه پرسپولیس و در محوطه جریمه این تیم سرنگون شد. علی صفایی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و این مسئله اعتراض ملوانی ها را در پی داشت. در ادامه، این مسابقه با اعتراض ملوانی ها و اخراج بابک پورغلامی و مازیار زارع دقایقی متوقف و به جنجال کشیده شد.

سایر نتایج هفته دهم لیگ برتر

امروز علاوه بر بازی پرسپولیس، سه مسابقه دیگر هم برگزار شد. در یکی از این دیدارها، سپاهان برابر تراکتور با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد. نساجی مازندران هم نخستین باخت تیم فولاد خوزستان در این فصل را رقم زد و در این بازی ۲ بر ۱ به پیروزی رسید. مس کرمان هم ۲ بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست داد.

جمعه؛ ادامه هفته دهم لیگ برتر

در ادامه مسابقات این هفته، فردا جمعه چهار دیدار دیگر برگزار می شود که برنامه بازی ها به این ترتیب است:

* پیکان - هوادار؛ ساعت ۱۵
* استقلال تهران - آلومینیوم اراک؛ ساعت ۱۷
* نفت مسجد سلیمان - مس رفسنجان؛ ساعت ۱۷
* گل گهر سیرجان - ذوب آهن اصفهان؛ ساعت ۱۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان