نماینده مردم لنگرود در مجلس مطرح کرد

اخذ مجوز احیاء اداره کج پیله شلمان

۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۸:۴۱ چاپ کد خبر: 179012

به گزارش لنگرخبر، «پرویز محمدنژاد» در برنامه خبری با نمایندگان اظهار کرد: طرح توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق در کمیسیون انرژی مجلس به تصویب رسید و امیدواریم این قانون در حوزه صنعت برق مفید واقع شود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس با بیان اینکه قانون جدید توسعه صنعت برق با نگاه جدید و دانش امروزی تدوین شده است عنوان کرد: دولت حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان به صنعت برق بدهکار است و طلب نیروگاه‌های دولتی امروز به حدی رسیده که قرار است از تولید دست بکشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه ما در حوزه صنعت برق با یک بحران عظیم رو به رو هستیم تصریح کرد: باید برای جلوگیری از برق در آینده نزدیک اقدامات جدی‌تری انجام دهیم و تهیه طرح توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق هم در همین راستا انجام شد که مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

محمد نژاد ضمن اشاره به عضویت خود در فراکسیون محصولات استراتژیک کشاورزی ابراز داشت: تأسیس شرکت نوغانداران از جمله اقدامات خوب ما بود که به نام لنگرود ثبت شده و تلاش کردیم ساختار ملی آن را شکل بدهیم.

وی با بیان اینکه همزمان چندین طرح و پروژه ملی توسط او پیگیری شده است اذعان کرد: شرکت نوغانداران امروز توانسته تمام دارایی‌هایی که سال‌های سال تقریبا از آن چشم پوشی شده، اعم از توتستان‌ها و مراکز تولید پیله ابریشم را زیر یک مجموعه جمع‌آوری کند، همچنین مجوز احیاء اداره کج پیله شلمان را هم اخذ کردیم.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس اضافه کرد: جذب منابع مالی ۱۰ میلیارد تومانی صنعت نوغان‌داری ویژه سفر ریاست جمهوری به گیلان هم از دیگر اقدامات انجام گرفته است و مجموعا با تأسیس شرکت نوغانداران تلاش داریم تمامی فعالان این حوزه را تحت پوشش قرار دهیم و ملزومات آن‌ها را برای رشد کمی و کیفی نوغان فراهم نماییم.

محمد نژاد با تاکید بر اینکه شرکت نوغانداران در حوزه تکثیر توت هم ورود کرده است یادآور شد: نوغان شناسنامه گیلان و اختصاصا لنگرود است و برای اینکه انگیزه خوبی برای نوغانداران ایجاد کنیم زمینه احیاء آن را فراهم کرده و قصد پشتیبانی از زنجیره‌های تولید این صنعت را داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پس از تلاشهای این کمیسیون طرح اصلاح روشنایی معابر کل استان‌های کشور به وزارت نیرو ابلاغ شده است گفت: قراداد این کار منعقد شده و امیدواریم با انتخاب پیمانکاران ذیربط، کلیه معابر استان گیلان شامل کوچه‌ها، بزرگراهها، خیابان‌ها، شهرها و روستاها اصلاح و تبدیل به ال‌ای دی خواهند شد.

وی طرح جهادی کابل‌های خودنگهدار برق را از دیگر پروژه‌های ملی که توسط وی پیگیری شده است اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این طرح در استان گیلان با شدت و سرعت بسیار خوبی در حال اجراست و اخیرا هم قرارداد چهار هزار کیلومتر دیگر نهایی شد.

محمد نژاد میزان اعتبار پروژه کابل‌های خودنگهدار برق را هزار میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و تعویض کابل‌های فرسوده با کابلهای خودنگهدار برق تحول بسیار خوبی در این صنعت پدید آمده و یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر استان گیلان مرتفع می‌شود. /شبستان
انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان