رشت- استاندار گیلان بر لزوم تعیین تکلیف اراضی تصرف شده بنیاد مستضعفان توسط دستگاه های اجرایی و مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست بررسی مسائل اقتصادی گیلان با حضور رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ظرفیت های مختلف استان گیلان اظهار کرد: بهره گیری از این ظرفیت ها زمینه ساز توسعه اشتغال و اقتصاد است.

وی به خاک حاصلخیز استان گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان ظرفیت توسعه صنعت کشاورزی دارد و با توجه به وجود بنادر و سواحل دارای ویژگی های خوبی برای توسعه اقتصادی در بخش آبزی پروری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت های بالقوه بنیاد مستضعفان در استان استفاده شود، افزود: یکی از محدودیت های گیلان در بخش اراضی کشاورزی است به همین دلیل اشتغال در این بخش فصلی است.

وی تأمین امنیت غذایی را یکی از اولویت ها در سطح کشور برشمرد و با بیان اینکه گیلان نقش مهمی در این زمینه دارد، اضافه کرد: باید از ظرفیت های استان در این بخش استفاده شود.

عباسی همچنین با اشاره به اینکه نوغانداری یکی از بخش های اشتغال زا در استان گیلان محسوب می شود، گفت: گیلان سهم ۳۵ درصدی در تولید پیله تر ابریشم دارد اما متأسفانه بخش زیادی از توتستان های از بین رفته که باید با کمک بنیاد مستضعفان احیا شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه واردات به صنعت نوغان استان ضربه زده است، گفت: در چند سال گذشته به دلیل واردات بی رویه، صنعت نوغان در گیلان با رکود و مشکل مواجه شده و نوغانداران را با معضلاتی مواجه کرده است.

عباسی به سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در صنعت نوغانداری استان گیلان اشاره و اضافه کرد: صنعت نساجی در استان گیلان به دلیل رطوبت دارای ویژگی خوبی است ولی بخش اعظمی از کارخانجات نساجی در این استان به دلایلی از جمله سو مدیریت با تعطیلی مواجه شده که بنیاد مستضعفان به این امر ورود می کند.

وی با بیان اینکه در حوزه محرومیت زدایی شهرستان شفت یکی از محروم ترین شهرستان های کشور است، اظهار کرد: با همراهی بنیاد مستضعفان باید به مرمت سازی شهر و رفع محرومیت زدایی روستایی کمک کرد.

عباسی با اشاره به اینکه پیگیری لازم برای مشارکت بنیاد مستضعفان در احداث شهرک ماهیان خاویاری در آستانه اشرفیه هستیم، ادامه داد: بنیاد در این شهرستان دارای ۱۳۰ هکتار اراضی است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت مولدسازی املاک دولتی است، افزود: در راستای بهره وری بیشتر، توسعه اشتغال و اقتصاد در بخش های مختلف گیلان باید اراضی بلا استفاده بنیاد مستضعفان در این استان شناسایی شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اراضی بنیاد مستضعفان که در اختیار مردم و دستگاه ها قرار دارد تعیین تکلیف شود، اضافه کرد: هر نهاد و دستگاهی که اراضی بنیاد را متصرف شده و از آن استفاده درست نمی کند باید بازپس گیری شود.

وی با اشاره به اینکه تا دهه فجر باید اراضی بلااستفاده شناسایی و بازپس گیری شود، افزود: در راه تحقق این امر با هیچ دستگاهی مماشات وجود ندارد زیرا در استان گیلان با کمبود اراضی در بخش های مختلف مواجه هستیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان