مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به جذب ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ ا گفت: اعتبار اختصاص یافته به حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۰، به طور کامل جذب شد و امسال نیز ۳۷ میلیارد تومان در حوزه عمرانی در نظر ...

جهانبخش آرمان امروز در حاشیه دومین نشست شورای عالی ورزش در گفت وگو با خبرنگار فارس با قدردانی از حمایت های استاندار گیلان اظهار کرد: در حوزه ورزش اعم از ورزش قهرمانی و همگانی در استان دستاوردهای خوب و درخشانی داشته ایم. 

وی با اشاره به ورزشکاران حاضر در تیم های ملی افزود: در بخش بانوان در ورزش قهرمانی بیش از ۳۰ نفر در اردوهای تیم ملی حضور دارند و ۱۶ مدال بین المللی کسب شده، در بخش آقایان نیز بالغ بر ۱۰۰ نفر در اردوهای تیم ملی حضور دارند و ۴۵ مدال بین المللی نیز برای کشور کسب شده است. 

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نگاه در حوزه ورزش روستایی را ویژه دانست و گفت: با نگاه ویژه ای که دولت سیزدهم داشته و حمایت های استاندار گیلان، جام پرچم با حضور ۱۰۵۰ تیم در سراسر استان برگزار شد که البته به تمامی این تیم ها البسه رایگان به جهت حمایت از ورزش روستایی اهداء شد. 

آرمان با اشاره به کسب افتخارات در حوزه ورزش بیان کرد: استان ها از نظر ظرفیت ها و پتانسیل به چهار دسته تقسیم شده اند که استان گیلان در دسته اول از بین هشت استان رتبه سوم را اخذ کرده است. 

وی با اشاره به ارتقاء ورزش گیلان در المپیاد استعداد های برتر افزود: در زمینه المپیاد استعدادهای برتر که از سنین ۱۳ تا ۱۵ سال تشکیل شده، استان گیلان با ۹ پله صعود از رتبه ۲۴ به رتبه ۱۵ ارتقاء یافته است.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به حضور بازیکنان گیلانی در اردوهای مختلف تصریح کرد: حضور سه گیلانی در جام جهانی قطر که به نوعی ۳۰ درصد از ترکیب جام جهانی را شامل می شود، حضور ۲ بازیکن در قهرمانی فوتبال ساحلی و همچنین حضور بازیکنان گیلانی در رشته های بوکس، کشتی، تکواندو و غیره از افتخارات ورزش استان است. 

آرمان با قدردانی از هیات های ورزشی درخصوص برگزاری مسابقات گفت: بالغ بر چهارهزار رویداد و مسابقه در روستاها و شهرها توسط هیات های ورزشی برگزار شده و در حوزه ورزش همگانی نیز ۹۴ و ۸۵۸ نفر ورزشکار سازمان یافته داریم که در این بخش جزو پنج استان برتر کشور محسوب می شویم. 

وی با اشاره به برنامه های ورزشی استان گیلان افزود: پنجاه برنامه، همایش، جشنواره و مسابقات در حوزه ورزش همگانی پیش بینی شده و در هفت ماه گذشته همایش ها، جشنواره ها و مسابقات خوبی برگزار شد و همایش و نمایشگاه روز جهانی و هفته مبارزه با مواد مخدر، همایش ملی پیاده روی ایرانیان، هفتاد جشنواره بومی و محلی در روستاهای نقاط مختلف استان و مسابقات کشتی گیله مردی و برگزاری جام پرچم از اهم موارد برگزار شده در استان است. 

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از تجهیز ۳۰ خانه ورزش روستایی خبر داد و بیان کرد: به همت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و اداره کل ورزش و جوانان خانه های ورزش روستایی در شهرستان های مختلف تجهیز گردید. 

آرمان با اشاره به جذب ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ افزود: اعتبار اختصاص یافته به حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۰، به طور کامل جذب شد و امسال نیز ۳۷ میلیارد تومان در حوزه عمرانی در نظر گرفته شده است. 

آرمان همچنین از اخذ سند مجموعه ورزشی عضدی رشت خبر داد و گفت: این مجموعه در سال ۱۳۲۶ واگذار شده بود که با پیگیری های صورت گرفته توانستیم سند مجموعه را اخذ کنیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان