رشت-فرمانده فراجا با اشاره به اینکه خویشتنداری حافظان امنیت در اغتشاشات اخیر از صبر و هوشمندی آنها است، گفت: توان و اقتدار نظامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ پاسدار حسین اشتری ظهر پنج شنبه در اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فراجا در سالن انتظام رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت کشور اظهار کرد: هر چقدر که برای مراسم قرآنی وقت و هزینه کنیم مناسب است زیرا انقلاب اسلامی بر مبنای مفاهیم قرآن شکل گرفته است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه همه کارها در جمهوری اسلامی بر مبنای قرآن کریم است، افزود: امامین انقلاب در سخنرانی ها و موضوعات خود مبنای قرآنی و دینی و اعتقادی دارند لذا باید با قرآن مأنوس باشیم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح به عنوان حافظان جمهوری اسلامی که عهده دار امنیت مردم هستند باید مأنوس با قرآن و در مسیر اهل بیت باشند، بیان کرد: دوری نیروهای مسلح از قرآن و اهل بیت ما را از اهداف دور می کند زیرا مبنای کار ما آیات الهی است و پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس ریشه در قرآن کریم دارد.

سردار اشتری افزود: اگر مردم ایران ۸ سال با کمترین امکانات در برابر دشمنی که همه دنیا به جز یکی دو کشور از آن حمایت می کردند ایستاده و پیروز شدند بر مبنای تکیه بر آیات و عنایت الهی بود.

وجود باور و اعتقادات دینی رمز موفقیت رزمندگان

وی ادامه داد: در تمامی فتنه ها اگر مبانی دینی قوی نداشتیم سرنوشت نامعلومی برای کشور رخ می داد و این موضوع در انقلاب های رنگی سایر کشورها که ضعیف تر از فتنه های ما را تجربه کردند، مشهود است.

فرمانده فراجا با بیان اینکه علت موفقیت رزمندگان ما باورها و اعتقادات آنها بود که بر مبنای آیات الهی است، تصریح کرد: هر کجای این دنیا کسانی که به قرآن و عترت توجه کردند پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه حافظان امنیت و کسانی که در این ایام محکم ایستادند و استقامت کردند با تکیه بر آیات الهی بوده است، گفت: خادمان عرصه نظم و امنیت در اقصی نقاط کشور با اعتقاد، حافظ جان و مال و ناموس مردم هستند.

سردار اشتری با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی با پلیس همه کشورها متفاوت است، عنوان کرد: پلیس بر اساس مبانی اعتقادی و اخلاقی خود کار می کند و در خدمت و برای مردم و امنیت آنها جان خود را فدا می کند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه پلیس هیچ گاه در مقابل مردم نبوده بلکه در کنار مردم از مظلوم حمایت کرده و در برابر کسانی که به مردم ظلم کردند، می ایستد، افزود: برای امنیت و آرامش مردم در برابر کسانی که به حقوق آنها تعدی می کنند می ایستیم و به این موضوع افتخار می کنیم.

وی برقراری عدالت و جلوگیری از ظلم و زورگویی و تأمین آرامش مردم را دلیل حضور و فعالیت پلیس دانست و گفت: همه اقدامات پلیس برای آن است که زنان و مردان و کودکان در امنیت باشند زیرا عدم وجود امنیت برای همه بخش ها از جمله اقتصاد، تحصیل و غیره مشکل ایجاد می کند و در سایه امنیت است که جوانان ما رشد می کنند.

هوشیاری و بصیرت مردم و اقتدار حافظان امنیت خنثی کننده تمام توطئه ها

سردار اشتری با بیان اینکه امنیت یکی از نعمت های الهی است، تصریح کرد: امنیت امروز ایران ریشه در اعتقادات نیروهای انتظامی دارد مگر می شود در صحنه ای که جان انسان در خطر است باز هم بایستد و از حقوق مردم دفاع کند این کارها ریشه در دین و اعتقادات آنها دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر نقش قرآن در پیروزی انقلاب بیان کرد: باید این مسیر را با قدرت ادامه دهیم و شهدای ما ثابت کردند که با تکیه بر آیات الهی و توکل بر خدا و توسل به ائمه می توان کارها را جلو برد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ویژگی های زیادی داشت اما رمز موفقیت وی در اخلاص و خداباوری مردم داری و ولایتمداری بود، افزود: سردار سلیمانی نخبه تمام عیار در حوزه نظامی بود و در عرصه بین المللی بسیار توانمند و فرمانده جهادی بود اما توکل بر خدا و ولایتمداری و اخلاص وی بالاترین رمز موفقیت سردار سلیمانی است و ما نیز باید همین مسیر را برویم.

سردار اشتری گفت: هوشیاری و بصیرت مردم و اقتدار حافظان نظم و امنیت تمام توطئه ها را خنثی کرده زیرا آنها یک جنگ ترکیبی تمام عیار را علیه ملت ایران به راه انداختند اما در مقابل مردم و اراده حافظان امنیت شکست خوردند و مابقی تحرکات آنها منجر به شکست خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم و رزمندگان و بزرگان و علما و خانواده شهدا و جانبازان قوی تر از گذشته پای نظام و امنیت و ارزش ها هستند و این فتنه ها باعث شد برخی چهره واقعی خود را نشان دهند که با ملت فاصله دارند و قول و عمل آنها متفاوت است.

سردار اشتری تاکید کرد: خویشتنداری حافظان امنیت از صبر و هوشمندی آنها نشأت گرفته اما توان و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و قضائی بسیار زیاد است و قدرت زیادی در کشور دارند و همه کسانی که خارج از کشور طمع به ایران دارند بدانند در طول این ۴۳ سال از تمام جهات اقدامات علیه امنیت ملی داشتیم اما دشمنان موفق نشدند.

وی با اشاره به فتنه های دهه ۶۰ گفت: امروز توان کشور از دهه های گذشته بسیار بیشتر است و آینده بسیار خوبی خواهیم داشت و به سمت قله ای می رویم که با وجود سختی ها با هدایت رهبری و هوشیاری مردم به قله می رسیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان