معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب گیلان، افزایش هزینه ها نسبت به درآمد را یکی از دلایل تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان شرکت آب و فاضلاب رشت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سامانه «فارس من» بستری برای جمع کردن مطالبات مردمی و پاسخگویی به هنگام نسبت به مطالبات ثبت شده از سوی مسوولان مربوطه است.

اخیرا مطالبه ای در این سامانه با عنوان "پیگیر پرداخت حقوق نیروهای آب و فاضلاب رشت باشید" ثبت شد که مخاطب در آن گفته بود «چهار ماه است که حقوق نیروهای شرکتی و سه ماه هم حقوق نیروهای رسمی آب و فاضلاب رشت پرداخت نشده است و این در حالی است که لا توجه به تورم حاکم بر جامعه عدم پرداخت حقوق به پرسنل این اداره مشکلات فراوانی را برای آنان رقم زده است.»

 

رضا میشنی معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب گیلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به علت تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان شرکت آب و فاضلاب رشت اظهار کرد: یکی از دلایل این موضوع،  افزایش هزینه ها نسبت به درآمد از سال ۱۳۹۹ است و ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در سال ۱۳۹۸ نیز در افزایش هزینه ها مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت های آب و فاضلاب روستایی در گذشته دولتی بودند افزود: این شرکت ها کمک زیان دریافت می کردند و در موافقت نامه های عمرانی تعمیر و نگهداری شبکه های آبرسانی روستایی لحاظ می شد که با وجود نرخ پائین آب بها و درصد کم وصول نسبت به درآمد، مشکلی در پرداخت هزینه ها از جمله حقوق نداشتند.

به گفته معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب گیلان شرکت های آب و فاضلاب شهری به دلیل غیردولتی بودن باوجوداینکه آب بها حدود یک سوم قیمت تمام شده بود باتوجه به درصد وصول بیشتر و تعداد پرسنل، پرداختی ها به موقع انجام می شد.

وی با بیان اینکه به دلیل تعداد زیاد روستاها، جهت خدمات رسانی مطلوب از نفرات بیشتری به صورت تمام وقت و پاره وقت استفاده می شود، تصریح کرد: کمک زیان دولت در بخش جاری که قبلاً به شرکت های آب و فاضلاب روستایی پرداخت می شد، کاهش پیدا کرد و فاصله هزینه ها نسبت به درآمد شرکت، منجر به عقب افتادن پرداخت به موقع حقوق کارکنان شده است که با برنامه ریزی های انجام شده نسبت به جبران تأخیرات طی ماه های آتی اقدام می شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان