مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به راه اندازی کنگره دائمی میرزا کوچک خان جنگلی گفت: این کنگره با همکاری رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا ثقتی پیش از ظهر امروز در دومین اجلاسیه میرزا کوچک خان جنگلی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در قم با بیان اینکه شخصیت شهدایی همچون شهید میرزا کوچک خان جنگلی باید در عرصه ملی و بین المللی برای همگان شناسایی شود، اظهار کرد: این جلسات و بزرگداشت ها کمک شایان توجهی به زدودن غبار مظلومیت از چهره مغفول مانده ظرفیت های ملی و بین المللی کشور است.

وی تعبیر مقام معظم رهبری از گیلان و شهدای گیلانی را نمونه بارز ولایت مداری مردم این خطه از کشور دانست و گفت: مردم گیلان به تعبیر رهبر انقلاب همیشه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بوده اند و میرزا کوچک نمونه بارز این مصداق است و باید روی آن وجهه مغفول مانده میرزا کوچک که روحانی و فقیه و مجتهد بود، بیشتر کار شود تا به اهداف اجلاسیه های کنگره ملی میرزا برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر چهره ملی و بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی افزود: نمی توان میرزا کوچک را در اقلیم و اطلس گیلان محفوظ بداریم، زیرا اگر میرزا را به گیلان محدود کنیم، مردمان سراسر ایران و جهان را از شناخت این مبارز بزرگ و مجاهدت روحانی محروم نگه خواهیم داشت.

ثقتی با اشاره به نقش میرزا در گسترش آزادی و نجات از طاغوت در جامعه گفت: امروز باید پژواک میرزا کوچک در اقصی نقاط جهان به صدا درآید و نبایستی در یک اقلیم خاص یعنی موطنش فقط کار شود.

وی با اشاره به اجرای ۷۰ عنوان رویداد و برنامه در ذیل کنگره ملی میرزا کوچک بیان کرد: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ اجلاسیه پایانی این کنگره در رشت برگزار می شود و لذا تمام هدف ما این است که خروجی این کنگره به تأسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی تبدیل شود تا محلی متمرکز جهت بازشناسی نهضت جنگل و رهبر شهید آن باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بنیاد دائمی میرزا با همکاری رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، راه اندازی می شود، تصریح کرد: باید این چهره پرظرفیت و غنی استان گیلان و ایران را که ۱۰۰ سال پیش با تلاش و مجاهدت فراوان مینیاتوری از انقلاب اسلامی را ایجاد کرده، به نسل حاضر و آینده معرفی کنیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان