رشت- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه های آب و فاضلاب در استان گفت: اجازه نمی دهم مشکلات خللی در کار قرارگاه خاتم در گیلان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر جمعه در جلسه انعقاد تفاهم نامه فی مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و قرارگاه خاتم برای آبرسانی به مناطق محروم گیلان با بیان اینکه انتظار مردم از ما اتخاذ شیوه مدیریت جهادی در اجرا و تکمیل پروژه ها است، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی استان بحث پسماند و فاضلاب است که با سفر سال گذشته رئیس جمهور به گیلان بارقه امیدی نسبت به حل سریع تر آن ایجاد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه احیای زرجوب و گوهررود با اعتبارات استانی بسیار طولانی است، افزود: برای تسریع در این امر، بحث تهاتر نفت مصوب شد.

وی با تاکید بر اینکه در احیای زرجوب و گوهررود باید ساماندهی منشأ آلودگی ها را اولویت قرار داد، تصریح کرد: ابتدا باید جلوی ورود انواع فاضلاب ها به این دو رودخانه گرفته شود و انتظار مردم و مسئولان نیز تسریع در این کار است.

عباسی با اشاره به اینکه نقاط ضعف در اجرای پروژه های آب و فاضلاب گیلان هر چه سریع تر برطرف شود، افزود: هیچ مانعی بر سر راه اجرای پروژه ها وجود ندارد و اجازه نمی دهم مشکلات خللی در کار قرارگاه خاتم در گیلان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای تأمین اعتبارات مورد نیاز اجرای پروژه ها را داریم، تصریح کرد: بنده به همراه سایر مسئولان استان تمام توان خود را برای تکمیل طرح های آب و فاضلاب گیلان به کار می بندیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم تنش آبی در کشور را دارد، افزود: تلاش می کنیم که این وضعیت رو به بهبودی باشد.

عقب ماندگی آبرسانی روستایی گیلان در مقایسه با سایر استان ها

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه این قرارگاه فعالیت ۳۰ ساله در حوزه آبرسانی به مناطق شهری و روستایی دارد، گفت: ۵۰ درصد از مخازن سدهای کشور توسط قرارگاه خاتم اجرایی شده است.

محمد رستمی با بیان اینکه ۶۵ کیلومتر از طرح تکمیل فاضلاب اهواز انجام شده است، افزود: کار کردن یک سری ملزوماتی دارد که باید رعایت شود؛ کار قرارگاه خاتم در گیلان بر خلاف استان های دیگر به خوبی پیش نمی رود در حالی که از حیث منابع و نیروی انسانی تفاوتی در این زمینه وجود ندارد لذا بازنگری و بررسی و رفع ایرادات ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای گیلان نسبت به سایر استان ها عقب ماندگی بیشتری دارد، افزود: اجرای طرح های مربوط به فاضلاب سخت تر است و اگر بخواهیم مانند پروژه سد پلرود به آن نگاه کنیم همان بهتر که اصلاً شروع نشود زیرا قرارگاه به تنهایی نمی تواند کار را پیش ببرد و نیازمند مساعدت همه دستگاه ها هستیم.

رستمی با بیان اینکه روش های اجرا شده در تکمیل طرح فاضلاب اهواز بومی سازی شده است، تصریح کرد: برای اجرای ۴۳۰ کیلومتر طرح فاضلاب شهری رشت باید روی ۷۰ نقطه کار انجام شود که بدون همکاری شهرداری میسر نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین ملزومات کار بیمه کارگران است، افزود: برای شروع کار نیاز به بیمه داریم که برای این منظور قرارداد باید ابلاغ شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان