فرهنگ اقتصاد مقاومتی ناجی کشور است

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۴:۵۷ چاپ کد خبر: 179702
رشت- استاندار گیلان اقتصاد مقاومتی را ناجی کشور برشمرد و گفت: باید فعالیت های اقتصادی به سمت دانش بنیان سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در لایه های مختلف جامعه از دغدغه های مقام معظم رهبری در تعالی بخشی این حوزه است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم رویکرد اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفته، افزود: مردمی کردن اقتصاد یکی از گام های مهم دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار گیلان با اشاره به جنگ ترکیبی و رسانه ای دشمن علیه نظام اسلامی ، بیان کرد: حوادث اخیر نمونه کوچکی از جنگ چند بُعدی دشمن علیه نظام اسلامی بود که با هوشیاری و بصیرت مردم ناکام مانده است.

عباسی با اشاره به نقش حیات بخشی اقتصاد مقاومتی در توسعه و پیشرفت کشور، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی های داخلی، کشور از بحران های اقتصادی می رهاند.

وی با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، افزود: اقتصاد کشور باید به سمت دانش بنیان برود و دانشگاه ها و مراکز آموزشی باید خودشان در شکوفایی اقتصادی سهیم بدانند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات در بخش اشتغال و اقتصاد باید به هدف بخورد، گفت: هدف گذاری درست اعتبارات و سرمایه گذاری مطمئن و کارشناسی شده کشور را به سمت توسعه و پیشرفت می برد.

آینده متعلق به جمهوری اسلامی ایران است

عباسی با بیان اینکه فرهنگ اقتصاد مقاومتی ناجی کشور است، گفت: نمی شود با فرهنگ رانت، رابطه بازی و اقتصاد ربوی کشور را اداره کرد، تنها راه نجات توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اثرگذاری ایران منطقه و جهان در ابعاد مختلف، افزود: آینده متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار گیلان با اشاره به فرصت های کم نظیر منطقه آزاد انزلی در بخش صادرات، بیان کرد: منطقه آزاد انزلی فرصت مغفول مانده توسعه گیلان است که در گذشته به آن اجحاف شده است.

عباسی با اشاره به ابتر ماندن پروژه های مهم در گیلان، اضافه کرد: در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه های بر زمین مانده را احیا کردیم و بیش از ۱۶۵ واحد تولیدی غیرفعال را دوباره به چرخه تولید برگرداندیم.

وی با اشاره به فعالیت و حضور گسترده دشمن در بستر نرم و فضای مجازی علیه نظام اسلامی، افزود: دشمن با ابزارهای رسانه ای تلاش می کند دستاوردهای نظام را در بخش های مختلف کمرنگ جلوه دهد و می طلبد متولیان امر در این راستا باید هوشیارانه عمل کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان