رشت- امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن از آگاهی و توانایی دانشجویان واهمه دارد، گفت: دشمن برای ایجاد وقفه در مسیر توسعه کشور، فضای دانشگاه ها را به سمت مباحث غیرمرتبط سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: این روحانی مبارز با ایستادگی مقابل استعمارگران روسی و انگلیسی عزت را برای گیلان و ایران به ارمغان آورد.

امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو گفت: دانشجویان مسلمان و متعهد کشور امید ملت ایران برای ساخت آینده روشن تر هستند و باید آگاهانه با تهدیدها و فرصت های موجود در جامعه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه دشمن از آگاهی و توانمندی و توانایی دانشجویان ایرانی واهمه دارد، تصریح کرد: دشمنان برای از بین بردن تأثیر مثبت دانشجویان در رشد و توسعه کشور، فضای دانشگاه ها را به سمت مباحث غیرمرتبط سوق می دهد تا مسیر پیشرفت آنها را متوقف کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به عدم پایبندی آمریکایی ها به تعهدات خود در مذاکرات بیان کرد: مشکلات کشور ما با مذاکره با چنین کشوری حل نخواهد شد چرا که آنها صرفاً به دنبال گرفتن امتیازات غیرقانونی از ایران و توقف مسیر پیشرفت کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ایرانیان غیرتمند اهل باج دادن به مستکبران نیستند و از ارزش های دینی و انقلابی خود دست بر نمی دارند، افزود: تجربه مذاکرات با آمریکا در دولت قبلی، گواه بی نتیجه بودن این سیاست است و کسانی که همچنان معتقد به مذاکره با آمریکا به عنوان راهکار حل مشکلات داخلی هستند باید از گذشته عبرت بگیرند.

وی با بیان اینکه صدای ملت ایران همان صدای برخاسته در راهپیمایی سیزده آبان، تشییع پیکر شهید سلیمانی و تشییع پیکر شهدا است، ادامه داد: صدای ملت ایران همان صدای اعلام برائت از فتنه گران و اغتشاشگران است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر تشدید نظارت ها بر بازار گفت: قیمت اجناس و کالاها روز به روز در حال افزایش است و دلالان با ناجوانمردی در حال برهم زدن ثبات اقتصادی هستند لذا دستگاه های نظارتی باید به سرعت و پی در پی نظارت کنند تا مردم بیش از این آزار نبینند.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ها در کشور و ضرورت مدیریت بهینه مصرف آب تصریح کرد: مسئولان باید ضمن مدیریت منابع آبی، قیمت ملزومات کشت محصولات کشاورزی را نیز کنترل کنند تا کشاورزان آسیب نبینند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان