ایتنا - ​​​​​​​از آنجایی که ارزش بیت کوین (BTC) حدود ۱۷هزار دلار شده است، حدس و گمان برای قیمت آینده آن پایین است.


کارشناسان معتقدند که اگر سقوط صرافی اف تی ایکس رخ نداده بود، ارزش بیت‌کوین می‌توانست بسیار بیشتر از محدوده فعلی باشد. سقوط امپراتوری رمزنگاری اف تی ایکس به این معنی بود که برترین ارز دیجیتال به کمترین میزان در سال ۲۰۲۲ یعنی ۱۵ هزار و ۷۰۰ دلار سقوط کرد. در همین حال، با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۳، جامعه کریپتو در مورد محدوده قیمت پایین احتمالی حدس و گمان ارائه کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سقوط اخیر اف تی ایکس، به‌طور بالقوه برای چند ماه بهبود قیمت بیت‌کوین، در سناریوی نزولی فعلی، هزینه در بر داشت و از آنجایی که شرکت‌های بیشتری با اثر مسری ناشی از اف تی ایکس مواجه می‌شوند، ممکن است عدم اطمینان در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شود.

تنها پس از فروکش کردن تاثیر منفی سقوط اف تی ایکس، قیمت واقعی بیت‌کوین می‌تواند حرکت اساسی ناشی از پویایی تقاضا و عرضه را نشان دهد. گزارش‌های اخیر همچنین حاکی از آن است که قیمت بیت‌کوین ممکن است تا ۵۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد و می‌تواند یک وضعیت غافلگیرکننده ایجاد کند.

با توجه به پلتفرم ردیابی کوین مارکت کپ، قیمت بیت‌کوین در زمان نوشتن این مطلب، به ۱۶هزار و ۹۶۵ دلار رسیده که در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸۲ درصد کاهش یافته است. پیتر شیف، اقتصاددان مشهور، اشاره کرد که پایین بیت‌کوین (BTC) می‌توانست در سطح ۱۷ هزار دلار باشد. وی به سرمایه‌گذاران هشدار داد که به تله سقوط قیمت پایین‌تر بیت‌کوین فکر نکنند.

شیف در آخرین توییت خود گفت: این اشتباه را مرتکب نشوید که فکر ‌کنید بیت‌کوین در حال تشکیل کف ۱۷ هزار دلاری است بلکه بیت‌کوین سقف بعدی را تشکیل می‌دهد. در طول این بازار نزولی، هر بار که بیت‌کوین یک مرحله دیگر سقوط می‌کند، ضررهای خود را قبل از سقوط بعدی تثبیت می‌کند. این فرودها تله هستند، باید دید که آیا سرمایه‌گذاران خرد با نزدیک شدن به کریسمس به دنبال انباشت بیت‌کوین هستند یا خیر. به‌طور سنتی، ماه دسامبر عمدتا برای بازار ارزهای دیجیتال پربار بوده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۸۴۹.۰۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۸.۳۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۸ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵.۸۷ میلیارد دلار است که ۴.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۳۳ میلیارد دلار است که ۶.۴۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۳۳.۵۳ میلیارد دلار است که ۹۳.۴۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۰ به وقت شرقی)
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۱۶هزار و ۹۴۰.۰۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۸ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۱۲۴۹.۲۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۹۵  درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش
۴- یو اس دی کوین
قیمت:  ۰.۹۹۹۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش
۵- بایننس کوین
قیمت: ۲۸۷.۱۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۳  درصد کاهش
۶-  ریپل
قیمت: ۰.۳۸۵۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۴۵ درصد افزایش
۷-  کاردانو
قیمت:۰.۳۱۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۱.۲۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۷۲ درصد کاهش
۸ - دوج کوین
قیمت: ۰.۰۹۸۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۴ درصد کاهش
۹- پولکا دوت
قیمت: ۵.۳۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳۵۰۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۸۴ درصد کاهش
۱۰-  سولانا
قیمت: ۱۳.۸۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۷ درصد افزایش
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان