معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان از برخورد قضایی با فردی که مساحت ۳۰ هکتار با تغییر کاربری غیرقانونی و بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی اقدام به ساخت دهکده و شهرک کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان امروز در حاشیه بازدید از روند پیشرفت لایروبی آب بندان علی بوزایه در لشت نشا با بیان اینکه فردی در اراضی زراعی و کشاورزی به مساحت ۳۰ هکتار با تغییر کاربری غیرقانونی و بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی اقدام به ساخت دهکده و شهرک کرده است، اظهار کرد: این فرد ویلاهای ساخته شده را به افرادی غیربومی واگذار کرده و سود هنگفتی از این طریق به دست آورده است.

وی با اشاره به گزارش ها و شکایات مردمی به دستگاه قضایی درباره این پرونده بیان کرد: با دستور رئیس کل دادگستری استان، برای این شخص و تمام متولیانی که وظیفه صیانت از اراضی کشاورزی را برعهده داشته و در این مورد تخلف کرده اند در حوزه قضایی لشت نشا پرونده قضایی تشکیل می شود.

آقایی با اشاره به بازدید از روند پیشرفت لایروبی آب بندان علی بوزایه تصریح کرد: این آب بندان به مساحت ۹۱ هکتار در روستای علی بوزایه واقع شده که مهم ترین منبع ذخیره آب کشاورزان منطقه است و در صورت خشک شدن آن، ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با خطر خشکسالی مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه حسب دستور ریاست کل دادگستری استان در چندین بازدید گذشته از این آب بندان و با نظارت رئیس حوزه قضایی بخش، شرکت آب منطقه ای به لایروبی و بازسازی این آب بندان اقدام کرده گفت: بازدید امروز از روند پیشرفت این طرح صورت گرفت و بیش از ۹۰ درصد از این پروژه انجام شده و تا اواخر بهمن ماه به اتمام می رسد و آبگیری خواهد شد تا دغدغه شهروندان دراین خصوص مرتفع شود.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان پیمانکار مربوطه با نظارت دستگاه قضایی و متولیان امر فقط می تواند به ازای کار خود از خاک پیت حاصل از لایروبی برداشت کند و حق هیچ گونه اضافه برداشتی ندارد.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسؤولین اجرایی از روند پیشرفت لایروبی آب بندان علی بوزایه در لشت نشا و همچنین برخی ساخت وسازهای غیرمجاز در این شهر بازدید کرد.

پایان  پیام/3389

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان