لنگرود -مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ظرفیت خیرین در ساخت و ساز بقاع متبرکه گفت: خیرین گیلانی ۵۰ میلیارد تومان به ساخت و ساز بقاع متبرکه کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود اظهار کرد: ایجاد امید و آرامش در جامعه، خدمت رسانی مطلوب در همه حوزه ها و خنثی کردن توطئه های دشمنان داخلی و خارجی وظیفه همه آحاد در این نظام اسلامی است.

وی به موفقیت های نظام اسلامی در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: پیشرفت هایی که نظام با تدابیر رهبر انقلاب و با ظرفیت های مطلوب انسانی و داخلی بدون گره زدن به موضوعات بین المللی حاصل کرده دشمنان را عصبانی کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه به لحاظ ظرفیت و عملکرد اهداف و مجموعه فعالیت نقاط مشترک خدمات رسانی به مردم است، گفت: از ظرفیت اوقاف در زمینه های مختلف خدمت رسانی جامعه به خوبی استفاده شود.

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر اینکه نهادینه کردن امور قرآنی، خدمت به امامزادگان و اداره موقوفات از مهم ترین وظایف این سازمان به شمار می رود، ادامه داد: بقاع متبرکه و کانون مساجد در تقویت هویت خانواده و کاهش معضلات اجتماعی بسیار مؤثر هستند که باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به استفاده از ظرفیت خیرین اشاره کرد و افزود: یکی از بحث های که همواره پیگیر آن هستیم استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه ساخت و ساز بقاع متبرکه است.

علیزاده با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین به ساخت ساز بقاع متبرکه کمک شده است، گفت: هرساله اعزام ۵۰۰ مبلغ دینی در بقاع متبرکه صورت می گیرد که در ایام فاطمیه ۱۲۰ نفر از مبلغین دینی در این بقاع مشغول به فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه رویکرد جدید امسال اوقاف و امور خیریه مدرسه محور است، افزود: با همکاری آموزش و پرورش مبلغین در مدارس حضور پیدا می کنند و بحث های دینی، مشاوره، شبهاتی که در این ایام با تبلیغات گسترده دشمنان در فضای مجازی برای برخی افراد به وجود آمده است طی جلساتی پاسخ داده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای نیات واقف ادامه داد: از سال گذشته تاکنون قریب به ۱۵ میلیارد تومان اجرای نیات واقف صورت گرفت است.

لزوم توجه بیشتر به مسئولیت و تعهد اجتماعی

در ادامه این جلسه امام جمعه لنگرود گفت: اساس دین و آنچه که پیامبر اکرم و اهل بیت به دنبال آن بودند ایجاد جامعه اسلامی، ایمانی قوی و قدرتمند بود.

حجت الاسلام مهدی نقوی با اشاره به اینکه مسئله وحدت انسجام همدلی، احساس تعهد از دلایل اصلی راهبرد و ایجاد یک جامعه اسلامی و قوی است اضافه کرد: نگاه غرب به جامعه نگاه بی مسئولانه است اما در مقابل جامعه ایمانی مؤمنان نسبت به یکدیگر مسئول هستند.

وی ادامه داد: امروز همه باید حول محور وحدت همدلی اجتماع کنیم و به مسؤلیت و تعهد اجتماعی بیشتر توجه داشته باشیم.

در پایان این جلسه از زحمات «فخر موسوی» رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود قدردانی و «رضا حسینی فرد» به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان