رشت- استاندار گیلان گفت: پرداخت ۴۴ میلیارد تومان زکات در استان با وجود آنکه پرداخت آن واجب نیست، نشان دهنده پایبندی گیلانی ها به اعتقادات دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان گیلان در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه ۳۲ بار در قرآن به زکات و برکات آن اشاره شده است، اظهار کرد: اگر چه زکات جز فروع دین است اما همواره به دلیل داشتن آثار فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

قائم مقام شورای زکات گیلان با اشاره به اینکه پرداخت زکات انسان را به خدا نزدیک کرده و روح را از ناپاکی ها می زداید، ادامه داد: تقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات است.

وی تصریح کرد: پرداخت ۴۴ میلیارد تومان زکات در گیلان با وجود آنکه پرداخت آن واجب نیست، نشان دهنده پایبندی مردم این استان به اعتقادات دینی است.

عباسی با بیان اینکه کمیته امداد باید نسبت به توانمند سازی و خودکفایی خانوارهای تحت پوشش اقدام کند، افزود: اگر تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد افزایش یابد، نشانه ضعف مدیریتی این مجموعه است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردمی شدن هر کاری باعث ایجاد خیر و برکت در آن شده است، گفت: جلوگیری از قطعی گاز نیازمند همکاری مردم و مدیریت مصرف انرژی است.

وی ادامه داد: برکتی که در پرداخت زکات مال است، باعث افزایش آن می شود و این مهم برخلاف ربا است که موجب کاهش برکت مال می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان