انواع ثبت شرکت در ترکیه

۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۲۳:۴۴ چاپ کد خبر: 180240

ثبت شرکت در ترکیه یکی از راه های محبوب برای اخذ اقامت ترکیه می باشد. اما باید توجه داشت که این روش برای همه متقاضیان مناسب نیست و شرایط خاص خود را دارد. یکی از این شرایط داشتن سرمایه اولیه و منابع مالی کافی است. هزینه راه اندازی کسب و کار در ترکیه نسبت به سایر روش های اخذ اقامت این کشور بسیار گرانتر است.

 در این مقاله به طور کامل مراحل ثبت شرکت در ترکیه، هزینه ثبت شرکت، هزینه جاری را توضیح می دهیم. , هزینه های نگهداری شرکت در ترکیه , انواع شرکت در ترکیه , اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت .

شما ثبت شرکت در استانبول دارید. هنگام راه اندازی کسب و کار در ترکیه، اولین قدم مراجعه به سایت vosoq.ir است. اگر طرح کسب و کار خود را تکمیل کرده اید، ایده، فرصت ها، گزینه ها و گزینه های تامین مالی خود را شناسایی کرده اید، اکنون آماده ثبت کسب و کار خود هستید. برای انجام مراحل ثبت نام به مشاورانی نیاز دارید.

 

موسسه ثبت شرکت واثوق به عنوان یک مشاور مورد اعتماد در زمینه تشکیل کسب و کار در استانبول مفتخر است تمامی خدمات مورد نیاز شما را در زمینه تشکیل و مدیریت کسب و کار، نظارت بر مسائل مربوط به ثبت شرکت در ترکیه و تصویر برند ارائه دهد. طبق آخرین قوانین ترکیه

 

شما می توانید 7 نوع شرکت در ترکیه ثبت کنید که دو نوع Anonım Şırketı و LIMITED پرکاربردترین آنها هستند.

شرکت خصوصی در ترکیه

این نوع شرکت توسط شخص حقیقی قابل ثبت است و تنها شماره مالیات شرکت توسط سازمان مالیاتی صادر می شود.

شرکت با مسئولیت محدود یکی از رایج ترین روش های ثبت شرکت می باشد. زیرا برای ثبت این نوع شرکت تنها به یک سهامدار نیاز است و حداقل سرمایه مورد نیاز تنها 10000 لیر ترکیه می باشد.

مسئولیت هر یک از سهامداران یک شرکت با مسئولیت محدود به میزان سرمایه آن بستگی دارد.

شرکت های خصوصی معمولاً در اتاق بازرگانی استانبول ثبت نمی شوند و اساسنامه و مجلات رسمی و غیره ندارند.

این نوع شرکت می تواند خصوصی یا دولتی باشد، اما کارآفرینان خارجی معمولا نوع خصوصی را انتخاب می کنند.

چه نوع اشخاص حقوقی را می توانم در ترکیه ثبت نام کنم؟

ویژگی های اساسی اشخاص حقوقی اخیراً با تصویب قانون تجارت جدید ترکیه تغییر کرده است. حتی اگر شکل های کسب و کار بدون تغییر باقی بماند، ویژگی های آنها ممکن است با موارد قبلی متفاوت باشد.

قانون تجارت جدید اشکال زیر از اشخاص حقوقی ترکیه را به رسمیت می شناسد: شرکت های محدود، شرکت های سهامی (Anonim Şirket)، شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های جمعی.

به غیر از انواع شرکت های فوق، سایر اشخاص حقوقی که توسط قوانین ترکیه به رسمیت شناخته شده اند، شراکت هستند (Kollektif Sirket و Komandit Sirket). شرکت های سهامی حتی اگر ممنوعیتی نداشته باشند، اشخاص حقوقی محسوب نمی شوند.

مانند. (شرکت) حداقل به یک سهامدار نیاز دارد و می تواند بسته یا باز باشد. شرکت سهامی بسته باید حداقل سرمایه سهام 50000 لیره و شرکت سهامی باز حداقل سرمایه 50000 لیره و سرمایه سهام 100000 لیر را تامین کند. شرکت های سهامی عام بر خلاف شرکت های سهامی خاص می توانند سهام خود را با عرضه در بورس اوراق بهادار به عموم عرضه کنند. تمام سهام یک شرکت سهامی می تواند نقدی یا غیر نقدی باشد و باید دارای ارزش اسمی (حداقل 1 KR) باشد.

شرکت های سهامی می توانند سهام ممتاز با حداکثر 15 حق رای منتشر کنند. با این حال، این حقوق در شرایط خاصی مانند انتخاب بازرسان، اتخاذ تدابیر کاهش بدهی یا اصلاح اساسنامه قابل اعمال نیست.

اداره شرکت سهامی توسط هیئت مدیره که ممکن است مرکب از یک عضو باشد تضمین می شود. برای عضویت در هیئت مدیره شرکت نیازی به سهامدار بودن نیست.

یک شرکت با مسئولیت محدود ترکیه (شرکت با مسئولیت محدود) توسط حداقل یک سهامدار با سرمایه ثبت شده حداقل 10000 لیر تشکیل می شود. حداقل سرمایه باید یکجا واریز شود، اقساط مجاز نمی باشد. تعداد کل سهامداران نمی تواند بیش از 50 نفر باشد. مدیریت شرکت با مسئولیت محدود می تواند توسط مدیر یا هیئت مدیره ای که نمی توانند سهامدار شرکت باشند تضمین شود. الزام نگهداری وب سایت اخیراً توسط قانون تجارت جدید برای شرکت های با مسئولیت محدود ارائه شده است.

Comandite یک شرکت تجاری است متشکل از شرکای محدود (اعضای اوراق قرضه محدود که با سرمایه پذیرفته شده آنها تعیین می شود) و اعضای نامحدود. برای این نوع تجارت نیازی به اشتراک حداقل سرمایه سهام نیست.

جوینت ونچر شکلی از کسب و کار است که بدون حداقل سرمایه شکل می گیرد. مسئولیت شرکا با مشارکت آنها در سرمایه محدود می شود. کلیه سهامداران یک شرکت جمعی باید اشخاص حقیقی باشند.

یک مشارکت عادی (کنسرسیوم) توسط گروهی از کارآفرینان تشکیل می شود که تحت یک توافق نامه گرد هم آمده اند. خاص بودن، شرکت های تضامنی نام تجاری ندارند و در دفتر تجاری یا ثبت اسناد مالکیت درج نمی شوند. کلیه شرکا در قبال کلیه دیون و تعهدات مسئول بوده و دارای حقوق مساوی هستند.

 

دو شکل مشارکت عبارتند از: جمعی (که در آن همه اعضا مسئولیت کامل بدهی ها و تعهدات و مساوی حقوق دارند) یا مشارکت محدود (امری) - که توسط شریک ضامن که مسئولیت کامل بدهی ها و تعهدات را دارد اما دارای اختیارات و ساکت است تشکیل می شود. شرکا تا میزان سهم خود در سرمایه مسئول دیون و تعهدات هستند.

https://www.saat24.news

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان