نامه سرگشاده تشکل های اصولگرای گیلان به رئیسی؛

آقای رئیسی سیستم تصمیم ساز دولت شما در گیلان، در امتداد دولت سوم روحانی است

۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۱۵:۰۵ چاپ کد خبر: 180245

به گزارش لنگرخبر، تشکل های اصولگرایی گیلان طی نامه ای به رئیس جمهور با تشریح وضعیت گیلان خواستار چاره اندیشی در رابطه با نحوه مدیریت استان شدند.

در متن نامه آمده است:

بسمه تعالی
برادر گرامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد و آل محمد و درود بیکران بر ارواح پاک و مطهر امام و شهدا؛ احتراما به استحضار می رساند که پس از گذشت بیش از ۱۴ ماه از انتصاب جناب آقای اسدالله عباسی به عنوان استاندار دولت سیزدهم متاسفانه مشی مدیریتی و سلوک رفتاری ایشان در راهبری سیستم مدیریتی استان، تشخیص و تصمیم صحیح و به موقع درباره موضوعات و مسائل کلان همچنین نحوه تعامل با حامیان دولت و نیروهای وفادار به انقلاب باعث بروز مشکلات اساسی و شکاف های عمیق در سطح استان گردیده که در بین وفاداران به انقلاب اسلامی موجب نا امیدی از دولت و در بین قاطبه مردم باعث رنجش از دولت، نظام و انقلاب اسلامی گردیده است. احزاب و جمعیت های سیاسی استان گیلان در این مختصر سعی دارند تا برخی از این مسائل را به عرض حضرتعالی برسانند و مستدعی است تا با تعیین یک بازرس ویژه نسبت به صحت سنجی مطالب اقدام نموده و در مورد وضعیت استان تصمیمی انقلابی، سریع و قاطع بگیرید که موجبات روحیه بخشی به وفاراداران انقلاب اسلامی و مردم استان را فراهم آورد.

۱. اصلی ترین مشکل استان را می توان در ایجاد یک فضای امن از سمت استاندار گیلان برای قیومیت نمایندگان مجلس گیلان در سیستم دولت و دخالت آنان در تمام امور استان از انتصابات تا تصمیم گیری ها دانست به نحوی که این مشی استاندار باعث متوقع شدن نمایندگان مجلس و ضعیف شدن مدیران کل و فرماندران در حفظ استقلال مدیریتی شان شده است و این رویه علیرغم مخالفت رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرتعالی و رئیس محترم مجلس به شدت توسط استاندار گیلان در حال تزریق به بدنه سیستم مدیریتی استان می باشد و علیرغم ایجاد فضای شائبه برانگیز در انتصابات باعث به کارگیری نیروهای غیر مرتبط و ناکارامد در مناصب مدیریتی استان صرفا به دلیل نزدیکی به نمایندگان مجلس شده است.

۲. متاسفانه در انتصابات صورت گرفته از سمت ایشان دو شاخصه متعلق بودن به حوزه انتخابیه ایشان در مجلس شورای اسلامی (رودسر و املش) و هماهنگی کامل با نمایندگان بیش از بقیه شاخص ها به چشم می خورد. بسیاری از نیروهای انقلابی که توانایی علمی، عملی و انگیزه بالایی برای خدمت در این دولت داشتند محروم مانده و اکثر مدیران منصوب شده به دولت قبلی تعلق داشته و برخی از آنها از افراد بسیار شناسنامه دار در ضدیت با نیروهای انقلابی می باشند به نحوی که در افواه سیاسی تیم شکل گرفته را دولت سوم روحانی در استان گیلان می نامند.

۳. بسیاری از ادارات و حتی معاونت های استانداری، معاونین فرماندار و بخشداری ها هنوز با سرپرست یا بدون تغییر نسبت به دولت قبل اداره می گردند و قطار انتصابات در استان یا به کندی حرکت کرده و یا به انحراف رفته و از ریل انقلابی گری خارج گردیده و نیروهای انقلابی که در دولت گذشته تحت شدید ترین فشارها قرار گرفته بودند امروز با مشاهده ارتقای افراد وابسته به دولت گذشته و کنار گذاشتن آنان از مناصب مدیریتی و اجرایی کاملا مایوس و نا امید شده اند.

۴. مشی مدیریتی ایشان به شدت به دور از اخلاق می باشد و در حب و بغض های شخصی باعث تضییع حقوق مردم و کند شدن وجهه خدمت رسانی دولت به مردم می شود. در یک نمونه ایشان پس از بیش از دو ماه پس از انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایشان از دعوت وی به جلسات شورای اداری ممانعت به عمل آورده، جلوی واریز بودجه سفر ریاست جمهوری به حساب دانشگاه در سطح استان و شهرستانها را گرفته، مانع از حضور ایشان در شهرستانها شده و حتی اجازه پاسخگویی و تبادل نامه با دانشگاه علوم پزشکی استان را نداده است. در حالی که فرد منتصب شده از نیروهای بسیار ارزشی و مورد تایید جریان انقلاب بوده و سابقه مدیریتی طولانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را داشته است. این رفتار که به نوعی گروگانگیری سلامت مردم استان صرفا به دلیل مخالفت با فرد منصوب از سمت وزارتخانه می باشد، نه تنها که شایسته مدیر دولت انقلابی شما نیست، بلکه حتی دون شان یک مدیر با وجدان و منصف است.

۵. سیستم تصمیم ساز دولت شما در استان گیلان در واقع امتداد دولت سوم روحانی است و علیرغم پیگیری های مجدانه در این ایام در سطح ملی و استانی همچنان همان تیم دولت قبلی مشغول به تصمیم سازی برای استان می باشد و این در حالی است که استان از نیروهای انقلابی توانمند، جوان و با انگیزه ای در این حوزه برخوردار بوده که متاسفانه فرصتی برای فعالیت به آنها داده نشده و نمی شود.

۶. نحوه تعامل با مسائل کلان استان صرفا نمایشی و سیاسی کاری است. هیچ برنامه مشخصی برای حل مسائل اساسی استان وجود ندارد. بحران پسماند در استان گیلان صرفا با چند حرکت نمایشی در حال فرصت سوزی است و به نمادی برای ناکارآمدی نظام تبدیل شده است.

کشاورزی استان هیچ چشم انداز روشنی برای آینده خود ندارد. اقتصاد بخش صنعتدر استان برنامه ای پیش روی خود نمی بیند و نیروی کار هر روز در حال مهاجرت از استان گیلان به سمت استان های دیگر مانند قزوین، زنجان، تهران و … هستند و این در حالی است که استان گیلان دارای ظرفیت بالای نیروی انسانی توانمند و متخصص و در عین حال ظرفیت صنعتی بالایی است. گردشگری در استان به جای اینکه باعث توسعه استان شود به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح به بحرانی برای تغییر کاربری اراضی استان به ویژه اراضی کشاورزی و منابع طبیعی تبدیل شده است.

مدیریت شهری کاملا رها شده و مردم به شدت از این وضعیت ناراضی اند و استانداری گیلان توانایی و انگیزه ای برای مدیریت این فضا ندارد و نمونه آن را می توان در وضعیت شهرداری شهرهایی مانند رشت، لنگرود، تالش، آستارا و … مشاهده نمود. البته بسیاری از این مشکلات از گذشته بر جا مانده و نگارندگان نیز انتظار معجزه در این حوزه را ندارند اما بی برنامه بودن و در عین حال تکیه صرف بر روی اقدامات نمایشی، نه تنها که منطبق با فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث وهن دولت انقلابی سیزدهم می باشد، بلکه زمینه ساز نا امیدی مردم، نخبگان و فعالان این حوزه ها شده است.

۷. در پایان ضمن آرزوی توفیق برای حضرتعالی اعلام می دارد که نگارندگان این نامه در ۱۴ ماه گذشته به نیت تحکیم و تقویت دولت مردمی و قوی در استان گیلان بنای بر نصح، خیرخواهی، اصلاح و رفع نواقص در سطح استان گذاشته و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکرده است اما وضعیت فعلی، عدم پذیرش استاندار محترم نسبت به درک وضعیت و تغییر مشی مدیریتی و رفتاری خود، نمایشی شدن مدیریت در استان و به کارگماردن افرادی که سابقه روشن در مخالفت صریح با جریان انقلابی داشته اند باعث شده است تا خیر و مصلحت برای دولت شما را در این کار ببینیم و به حضرتعالی نیز یادآوری می نماییم که مسیر طی شده تا اکنون باعث ناامیدی شدید حامیان شما و مردم استان گیلان گردیده است و اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود جریان انقلابی بعدها از این ناحیه متحمل خسارات سنگین و جبران نا پذیری خواهد گردید.

والسلام علی من اتبع الهدی

جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان
جبهه پایداری انقلاب اسلامی گیلان
جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گیلان
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گیلان
جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گیلان
انجمن اسلامی پزشکان گیلان
جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان گیلان
حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی استان گیلان
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان گیلان
حزب یاران انقلاب اسلامی استان گیلان
ستاد مردمی نخبگان آیت الله رئیسی در استان گیلان
ستاد مردمی ایران قوی در استان گیلان
ستاد انتخاباتی جوانان استان گیلان
جامعه اسلامی کارمندان گیلان
جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان
ستاد انتخاباتی برای مردم استان گیلان
ستاد انتخاباتی فرهنگیان استان گیلان

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان