درباره آخرین وضعیت بروز کرونا

۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۱۴:۱۰ چاپ کد خبر: 180252

دکتر محمد وجگانی، درباره آخرین وضعیت بروز کرونا، گفت: در حال حاضر صحبت‌هایی از سویه جدیدی از کرونا مطرح است که مقداری فرانسه و آمریکا را درگیر کرده است. این صحبت‌ها در مورد سویه‌های XBB و BQ۱ مطرح است به شکلی که در فرانسه ۶۰ درصد و در آمریکا حدود ۳۵ درصد مبتلایان جدید به سویه BQ۱ کرونا مبتلا می‌شوند. 

اهمیت رصد مبادی مرزی
وضعیت مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به سویه‌های جدید کرونا
وی افزود: به طور کلی بروز هر موجی در هر کشوری باید به دقت رصد شود؛ چراکه کرونا نشان داد که انتقال بیماری به جامعه جهانی به سرعت بالایی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین با توجه به رفت‌وآمدها و مسافرت‌ها باید نظارت و کنترل کافی از مبادی مرزی صورت گیرد؛ زیرا عدم نظارت می‌تواند جرقه‌ای از افزایش ابتلا به بیماری در کشور باشد. چیزی که اندکی نگرانی‌ها را کاهش داده است این است که مرگ و میر حاصل از ابتلا به این سویه‌های جدید کمتر است، اما این نباید سبب غفلت شود و باید بدون آنکه به جامعه استرس وارد کنیم، به رصد و مراقبت ادامه دهیم.

احتمال افزایش مبتلایان کرونا در روزهای آتی
وی افزود: BQ۱ هم درست مانند سویه BA۵ از زیرسویه‌های فرعی امیکرون است که همین سبب می‌شود بر اساس نظر کارشناسان این سویه هم بیماری‌زایی در حد امیکرون داشته باشد؛ هرچند که فراگیری بالایی دارد و این سبب می‌شود احتمالا در روزهای آتی با افزایش موارد مواجه شویم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان