به گزارش لنگرخبر، اسدالله عباسی صبح امروز در جریان بازدید از بندر چمخاله در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه تاکنون اقتصاد دریا در استان های شمالی خیلی فعال نشده است، اظهار کرد: بعضا در بخش تجاری فعالیت هایی در استان های شمالی انجام شده ولی بخش گردشگری ظرفیت های آن مغفول مانده است. 

وی با بیان اینکه در قسمت گردشگری دریا هنوز ظرفیت ها به سطح مدنظر نرسیده است ولی این مورد از سال گذشته اقداماتی سرعت گرفته است، گفت: فاز اول بندر چمخاله ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون دارد و طی برنامه زمانبندی در تابستان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد. 

استاندار گیلان با اشاره به توقف موقتی چند ماه گذشته بندر چمخاله بیان کرد: مشکلاتی در خصوص تامین مصالح وجود داشت که با پیگیری های انجام شده مصالح از دیگر شهرها و استان ها تامین می شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و کار فاز اول با سرعت در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه در فاز اول پل دسترسی، جاده دسترسی و موج شکن احداث می شود که ۴۰۰ میلیون برای فاز اول درنظر گرفته شده، افزود: برای فاز دوم بندر چمخاله از سرمایه گذارانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در این زمینه هستند دعوت می شود تا وارد مذاکره شوند که بسته های تشویقی هم برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می شود.

عباسی با بیان اینکه بندر چمخاله این ظرفیت را دارد که به مازندارن، انزلی، کاسپین و آستارا از طریق خط دریایی متصل شود، گفت: از سرمایه گذارانی که می توانند در زمینه راه اندازی تاکسی دریایی، رستوران و هتل و حوزه گردشگری تفریحی اقدام کنند حمایت می کنیم. 

استاندار گیلان با بیان اینکه سرمایه گذاران می توانند برای ارایه طرح سرمایه گذاری در فاز دوم بندر چمخاله و مذاکره به فرمانداری لنگرود یا اداره کل بنادر استان گیلان مراجعه کنند، افزود: در آینده نزدیک نیز کارگروه ویژه گردشگری دریا در استانداری برگزار خواهد شد و نظرات کارشناسی و پیشنهادهایی که موجب پیشرفت استان می شود تصمیم گیری و به اطلاع مردم رسانده می شود.

استاندار گیلان همچنین از مرکز تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی چمخاله، پره صیادی چاف و راه دسترسی چاف به سمت دستک نیز بازدید کرد. 

راه دسترسی چاف به سمت چمخاله پنج کیلومتر است که اسدالله عباسی دستور داد تا شهرداری چاف و چمخاله نشستی با اداره راه انجام دهد تا در خصوص تعریض جاده و بلوارسازی و نصب روشنایی اقدام کنند که در این خصوص استانداری نیز مساعدت لازم را انجام خواهد داد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان