به گزارش لنگرخبر، تسنیم نوشت: مدتی قبل از شهادت حاج قاسم بود که فیلمی از گل دادن یک پسر بچه ۳-۴ساله به حاج قاسم در حین نماز جماعت، خبرساز شد و فضای مجازی پر از فیلم‌هایی از این اتفاق شد. اما آن پسر بچه که بود؟

محمدحسین بواس فرزند شهید مدافع حرم حسین بواس همان پسر بچه‌ای بود که در حین نماز جماعت یک شاخه گل رز به شهید سلیمانی اهدا کرد و حاج قاسم نیز آن گل را از دستان او گرفت.

روایت لحظه شهادت تا خاکسپاری شهید سلیمانی از زبان یک شاهد عینی
شهید مدافع حرم حسین بواس از شهدای مدافع حرم بود که در سال ۱۳۹۵ در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسید. او در ۲۹ دی سال ۱۳۶۰ در روستای ملاط از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان به دنیا آمد. ۲-۳ سالی از دوران تحصیل ابتدایی‌اش نگذشته بود که همراه خانواده‌اش به استان مازندران هجرت کرد. بعد از اخذ دیپلم به خدمت سربازی رفت و سپس در شهرداری مرکزی تهران در واحد موتوری مشغول به کار شد. پس از گذشت ۵ سال، به درخواست خود، محل کار را ترک و به چالوس برگشت. در آنجا بود که توانمندی خود را در رشته‌های رزمی بخصوص در فن راپل نشان داد. او در نهایت جذب سپاه پاسداران و جهت خدمت در لشکر ۲۵ کربلا راهی ساری شد.

شهید حسین بواس پس از پشت سر گذاشتن دوره‌ای مرزبانی در کرمانشاه، همراه دیگر رزمندگان مدافع حرم، راهی سوریه شد. او در چهاردهم فروردین ماه سال ۱۳۹۵ برای مبارزه با تکفیری‌های داعش عازم سوریه و منطقه خانطومان سوریه شد و در بیست و یکم فروردین به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

از شهید بواس دو فرزند پسر به نام‌های محمّد جواد و محمّدحسین به یادگار مانده است. محمدحسین در زمان شهادت پدر، نوزاد بود و به همین دلیل هیچ وقت پدرش را درک نکرد. همین موضوع علقه عاطفی زیادی را بین او و حاج قاسم که بارها برای دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم به آنان سر می‌زد، ایجاد کرد.

مستند جدید تهیه شده در خبرگزاری تسنیم، روایتی متفاوت از اتفاقی است که در زمان حیات حاج قاسم رخ داد؛ اهدای گل توسط فرزند شهید بواس به شهید سلیمانی در حین نماز.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان