وزش باد جنوبی تا عصر فردا در گیلان

۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۷:۲۳ چاپ کد خبر: 180460
رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ جریانات جنوبی و پیش بینی وزش باد در استان به ویژه مناطق کوهستانی از ورود سامانه بارشی و سرد از اواخر وقت فردا شنبه خبر داد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی از امروز تا عصر فردا شنبه است.

وی با بیان اینکه شرایط برای افزایش نسبی دما و وزش باد در طول روز فراهم است، گفت: وزش باد در مناطق کوهستانی و دامنه ها شدید پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه در این مدت شرایط برای وقوع پدیده مه در مناطق جلگه ای و ساحلی فراهم است، افزود: از اواخر وقت شنبه شاهد ورود سامانه بارشی و سرد به استان گیلان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای این مدت افزایش ابر، مه آلودگی هوا، کاهش نسبی دما به ویژه از دوشنبه تا چهارشنبه در استان پیش بینی شده است، گفت: بارندگی و وزش باد در برخی از ساعات شدید و بارش برف و کولاک شدید به ویژه در روز سه شنبه در ارتفاعات از مهم ترین پدیده های جوی پیش بینی شده برای این مدت است.

وی ادامه داد: با توجه به برودت هوا از عصر روز دوشنبه شاهد بارش مخلوط برف و باران در مناطق جلگه ای استان گیلان خواهیم بود و احتمال خسارت به سازه های سست، محصولات کشاورزی، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و عرصه ها جنگلی وجود دارد.

دادرس به صدور هشدار سطح زرد برای استان گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به وزش باد گرم تا عصر فردا دمای هوا در این مدت بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا نیمه ابری، طی صبح و شب در مناطق جلگه ای و ساحلی احتمال وقوع مه پیش بینی شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان